SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma przetargowa - tworzą Agencje i Domy Mediowe

Członkowie SAR (Agencje Reklamowe i Domy Mediowe) dążą do uporządkowania zwyczajów i standardów przetargowych.

Na Walnym Zgromadzeniu SAR  podjęto decyzje o konieczności uporządkowania praktyk przetargowych.

"Zdarza się, że agencje przystępujące do przetargu otrzymują niepełne informacje o jego warunkach. Duża liczba zapraszanych agencji powoduje, iż ponoszą one łącznie, znaczne koszty na przygotowania. Czasami przekraczające wartość przetargu. Całą branża traci na takich przetargach. Nadmierny wysiłek finansowy agencji w dziedzinie pozyskiwania nowego biznesu osłabia inwestycje w rozwój i obsługę reklamodawców, z którymi już współpracują." - powiedział Paweł Kastory Prezes Zarządu grupy Corporate Profiles DDB, oraz SAR.

Dlatego też, 23 lutego ruszyła, zaprojektowana dla członków Stowarzyszenia, platforma przetargowa. Będą tam zawarte podstawowe informacje: ważne daty związane z przetargiem, zakres prac obowiązkowych, dane osób odpowiedzialnych ze strony reklamodawców. Dostęp do strony będzie ograniczony do agencji zaproszonych do danego przetargu.

"Platforma przetargowa, to próba wprowadzenia jasnych reguł w procedurach przetargowych. Wierzymy, że podmioty startujące w przetargach mają prawo wiedzieć ile i jakie Agencje zostały zaproszone oraz, które z nich to zaproszenie przyjęły. Dla wszystkich startujących w przetargu terminy, zakres prac, osoba odpowiedzialna za przetarg i warunki prezentacji - powinny być takie same" - powiedział Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

Podjęte działania pozwolą wypracować standardy cywilizujące rynek. Na stronach internetowych wielu międzynarodowych stowarzyszeń reklamy, w rozdziałach poświęconych przetargom, promuje się dobre praktyki. Taką praktyką jest zapraszanie do przetargów ograniczonej liczby Agencji (najczęściej tylko 4), ścisłe określanie zakresu prac obowiązkowych, wysokości budżetów i jednakowych dla wszystkich startujących warunków uczestnictwa i prezentowania prac.

Wprowadzenie jasnych reguł działa również na korzyść reklamodawców ogłaszających przetarg. Startując w mniejszej ilości przetargów, agencje są skłonne ponosić większe wydatki związane z prezentacjami, poświęcać im więcej czasu i uwagi, dedykować większe zespoły strategiczne czy kreatywne. Mniejsza ilość startujących, lepiej sprecyzowane potrzeby reklamodawcy, to w efekcie wyższa jakość zgłaszanych ofert.

Stowarzyszenie podjęło również akcję mającą na celu ochronę poufności danych i własności intelektualnej agencji. "Proponujemy agencjom i domom mediowym, by te, które widzą taką konieczność, proponowały reklamodawcom podpisywanie umowy o poufności danych. Reklamodawcy coraz częściej zwracają się z podobną prośbą do agencji, traktując poufność jako konieczny warunek współpracy. "Nasza inicjatywa nie jest niczym innym, jak powieleniem tego zwyczaju i zwróceniem uwagi na konieczność ochrony informacji przekazywanej przez Agencje i Domy Mediowe reklamodawcom, oraz ochrony dorobku intelektualnego naszych członków - powiedziała Anna Lubowska - Mediaedge:cia, członek Rady Nadzorczej SAR

W ramach ochrony własności intelektualnej agencje i domy mediowe, mogą deponować prace (strategia, prace kreatywne) w siedzibie Stowarzyszenia. Umożliwi to im, w sytuacjach spornych dochodzenie należnych praw. "Wielokrotnie z taką prośbą zwracały się do nas agencje, nawet niebędące członkami SAR. Do tej pory, często nie przywiązywano wagi do poszanowania własności intelektualnej, a nawet nie traktowano pomysłów reklamowych czy strategii jako "dobra intelektualnego". Agencje będą mogły zwrócić się do Stowarzyszenia i zdeponować u nas swoje prace przed prezentacjami i przetargami." - powiedział Paweł Tyszkiewicz Dyrektor Zarządzający SAR"
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Platforma przetargowa - tworzą Agencje i Domy Mediowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl