SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Player podnosi ceny. „Biblioteka rozrasta się dynamicznie”

Należąca do TVN Warner Bros. Discovery platforma streamingowa Player od poniedziałku 29 sierpnia podniosła ceny pakietów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Podstawowe pakiety są teraz droższe o 2 zł. Przedstawiciele Playera zmianę cen tłumaczą rozwojem oferty serwisu.

Pakiet Playera z reklamami, który kosztował dotąd 8 zł miesięcznie, teraz kosztuje 10 zł. Z 18 zł do 20 zł wzrosła zaś miesięczna cena pakietu platformy bez reklam. - W dalszym ciągu to cena za jedno konto, na którym można założyć aż do pięciu profili - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Warber Bros. Discovery.

Aż o 10 zł więcej miesięcznie zapłacą klienci pakietu bez reklam z kanałami w streamingu, który kosztuje 40 zł. Podwyżka z 30 zł do 40 zł dotyczy pakietu Playera z ofertą HBO. Faktem jest jednak, że oferowany dotąd był on bardzo tanio, bo dostęp do platformy HBO Max kosztuje standardowo 29,99 zł.

Nie zmieniła się cena pakietu Playera bez reklam wraz z Canal+, który kosztuje nadal 45 zł miesięcznie.

Player z reklamami na rok kosztuje 79 zł. Teraz pojawi się też możliwość wykupienia abonamentu na sześć miesięcy (w wersji z reklamami wyniesie on 49 zł).

Biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery podwyżki tłumaczy rozwojem oferty serwisu Player.pl. oraz podążaniem za zmianami na rynku.

- Biblioteka tytułów pod marką Player Original niezmiennie rozrasta się dynamicznie. Do końca przyszłego roku Player zaprezentuje premierowo przynajmniej 10 seriali pod marką Player Original, wśród których pojawią się gorące nowości, jak również wyczekiwane kontynuacje. Player regularnie wzbogaca także ofertę filmową, nabywając prawa do największych kinowych hitów polskich i zagranicznych. Dodatkowo player.pl to miejsce oferujące najbardziej zróżnicowane treści na rynku serwisów VoD – ma w swoim katalogu filmy, seriale, rozrywkę, sport, dokumenty i wydarzenia rozrywkowe - podaje firma.

Jesienią Player pokaże trzy autorskie seriale Player Original: trzeci sezon „Szadzi” (premiera 2 września), drugi sezon „Skazanej” oraz nowy serial „Mój agent". Na platformie użytkownicy znajdą się też nowe produkcje z kanałów TVN Warner Bros. Discovery.

Jak pisaliśmy wczoraj na Wirtualnemedia.pl, branża streamingowa odczuwa obecnie mniej pozytywne skutki epidemii: rosnącą konkurencję powodującą wyższe nasycenie rynku i wysoką inflację, która z jednej strony obniża potencjał zakupowy u konsumentów, a z drugiej podnosi koszty produkcji i zakupu treści oraz utrzymania samych platform.

Justyna Troszczyńska z Media4fun mówiła nam, że podwyżki cen są nieuniknione, jeśli platformy streamingowe chcą utrzymać wysoką jakość oferty. - Jednak ważne, by subskrybent wraz z podniesieniem opłaty dostał również coś w zamian. By czuł, mówiąc kolokwialnie, że jest członkiem społeczności danej platformy streamingowej, a nie tylko jej donatorem – podkreślała.

Viaplay też wprowadzi podwyżkę

Player to kolejna platforma streamingowa, która zdecydowała się ostatnio na podwyżkę. Ceny podniesie też Viaplay, który stawia przede wszystkim na sport (pokazuje Bundesligę, Premier League czy gale MMA), chociaż ma w ofercie też seriale i filmy. Ta podwyżka będzie mieć miejsce dopiero w marcu 2023 r. - cena pakietu zdrożeje wtedy aż o 21 zł do 55 zł. Aby się przed nią uchronić można do końca roku wykupić roczny abonament w starej cenie.

Ile kosztuje dostęp do innych platform? Obecnie, by obejrzeć Disney+ trzeba zapłacić 28,99 zł miesięcznie, a najtańszy pakiet Netfliksa kosztuje 29 zł, przy czym daje on dostęp tylko do kontentu w SD na jednym urządzeniu (pakiet z jakością HD i dwoma urządzeniami to już koszt 43 zł miesięcznie).

Polsat Box GO sprzedaje dostęp do oferty VoD tylko z kanałami TV - całość kosztuje 30 zł za miesiąc, tańszego pakietu nie ma.

Netflix w przyszłym roku planuje stworzyć pakiet z reklamami, który będzie tańszą alternatywną dla obecnych pakietów. Ma on w Polsce pojawić się na początku przyszłego roku. Takie same plany ma Disney+, ale nie ma jeszcze decyzji czy pakiet z reklamami pojawi się nad Wisłą.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że w marcu br. Player.pl miał 1,5 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: Player podnosi ceny. „Biblioteka rozrasta się dynamicznie”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Małgo
To prosty sygnał do tego, że zaraz się zwinie.
odpowiedź
User
Lolik
10 oryginalnych produkcji w przeciągu 16 miesięcy to raczej skromny kontent. Cena niewiele niższa niż Disney+ czy HBO max. I dostęp do zaśmieconych reklamami kanałów linearnych coraz droższy
odpowiedź
User
TxT
Jakość techniczna Playera pozostawia wiele do życzenia. Taki TVN na żywo (IPTV) wygląda wyraźnie dużo gorzej niż sygnał z satelity.
Do tego fatalna appka (szczególnie autorska kontrolka odtwarzacza).
odpowiedź