SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po aferach z fałszywymi zdjęciami World Press Photo z nowym kodeksem (wideo)

Szefostwo konkursu World Press Photo wprowadziło nowe zasady obowiązujące uczestników. Zdjęcia mają być autentyczne i podlegać jak najmniejszej obróbce w programach graficznych.

JOHN STANMEYER / VII AGENCY/ National Geographic Article

Ubiegłoroczna edycja najbardziej prestiżowego w branży fotografii prasowej konkursu World Press Photo zakończyła się skandalem. Giovanni Troilo, zwycięzca w kategorii „Problemy współczesne” został pozbawiony pierwszej nagrody po tym jak okazało się, że jego reportażowe zdjęcia były w całości pozowane. Poza tym ponad 20 proc. prac nadesłanych na konkurs zostało zdyskwalifikowanych z powodu zbyt dużej ingerencji w zdjęcia za pomocą różnych programów graficznych.

Władze World Press Photo postanowiły uchronić się na przyszłość przed podobnymi kłopotami wprowadzając nowy kodeks etyczny dla uczestników. Jest w nim mowa m.in. o tym, że fotograf powinien w jak najmniejszym stopniu ingerować w utrwalany kadr i niedopuszczalne są jakiekolwiek sposoby sztucznego odtwarzania wydarzeń, których wcześniej nie zdołał on zarejestrować. Dyskwalifikacji mogą ulec także fotografie, w których w sposób celowy zmieniono elementy autentycznej sceny (na przykład przy użyciu programu graficznego). Jury konkursu zastrzegło sobie także prawo do prześledzenia całego procesu powstawania i obróbki zdjęcia, od momentu jego wykonania do wysłania na konkurs.

Konkurs World Press Photo jest organizowany od 1955 r. Polacy otrzymali w nim do tej pory 30 wyróżnień, 6 razy byli laureatami nagrody głównej.

 

 

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po aferach z fałszywymi zdjęciami World Press Photo z nowym kodeksem (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl