SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polak chytrus czy filantrop?

Kto wspiera organizacje charytatywne

Z badania przeprowadzonego przez Acxiom Polska wynika, że co trzeci Polak wspomaga lub zamierza wspomagać akcje charytatywne. Zbliżające się Święta powodują, że jesteśmy  bardziej wrażliwi i skłonni pomagać innym, warto więc powiedzieć parę słów o rodzimych darczyńcach.

Kim są polscy ofiarodawcy? Raport Acxiom Polska mówi, że:

Bezdzietni i wielodzietni rzadziej pomagają: 41% osób deklarujących wspieranie projektów dobroczynnych żyje w 3 lub 4 - osobowych gospodarstwach domowych. Dwukrotnie mniej takich deklaracji składają pary nie posiadające dzieci oraz rodziny pięcioosobowe.

Kochają zwierzęta: wśród ulubionych czworonogów najbardziej popularne są psy -  posiada je prawie połowa ofiarodawców, a 16% z nich nawet dwa i więcej! Właścicielami kotów  jest około 30% rodzimych filantropów.

Patrioci: na pytanie "czy chciałbyś mieszkać lub pracować w USA?" aż 70% respondentów odpowiedziało odmownie. Dużym przywiązaniem darzą także tradycyjne, polskie marki - czekolada Wedel jest najczęściej kupowaną marką w tej kategorii przez 38% darczyńców.

Domatorzy: 47% polskich społeczników najczęściej spędza wakacje w domu. Jeśli już gdzieś wyjeżdżają, to preferują wypoczynek w krajowych kurortach (39%).  Chętnie spędzają czas przed telewizorami - 51% poświęca na to 2-3 godzinny dziennie.

Samochodowi specjaliści:  większość filantropów jest zmotoryzowanych -  cztery kółka posiada 57% z nich. Co ciekawe, aż  30% właścicieli aut próbuje samodzielnie je naprawiać. Największym zaufaniem w tej dziedzinie cieszą się jednak fachowcy - z usług warsztatów samochodowych korzysta ponad 56% badanych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polak chytrus czy filantrop?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl