SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Połowa udostępnianych w sieci treści trafia na Facebooka, Google+ praktycznie „martwe”

Według ostatniego raportu firmy Gigya, 50 procent materiałów udostępnianych w mediach społecznościowych jest publikowane na Facebooku. Google+ w tym zestawieniu jest niemal nieobecne.

Połowa udostępnianych w sieci treści trafia na Facebooka, Google+ praktycznie „martwe”

Badania Gigya dotyczą drugiego kwartału bieżącego roku. W tym okresie co drugie udostępnienie jakiejś treści w sieciach społecznościowych miało miejsce na Facebooku. Drugi pod tym względem, z 24-procentowym wynikiem, był Twitter. Trzecie miejsce, dzięki 16 proc. wszystkich udostępnień, przypadło Pinterestowi. Społeczność LinkeIn odpowiada za 3 proc. udostępnień, natomiast Google+-  zaledwie za 2 proc.

W ubiegłym tygodniu eksperci z branży interaktywnej na łamach Wirtualnemedia.pl wyjaśniali, dlaczego Google+ mimo dużego zasięgu ciągle ma martwą społeczność. Wynika to przede wszystkim z tego, że G+ jest zintegrowany z wieloma usługami Google, takimi jak Gmail czy YouTube, przez co konta posiada bardzo wielu użytkowników. Faktyczne życie społeczności serwisu jest jednak bardzo ograniczone (czytaj więcej).

Facebook jest też liderem w prawie każdej kategorii treści. Największą dominację w liczbie udostępnień treści społecznościowy gigant zdobył w temacie edukacji i działalności non-profit - aż 71 proc. Poza nim tylko Twitter, z 14-procentowym wynikiem, przekroczył 10 proc. W kategoriach mediów i podróży przewaga Facebooka jest mniejsza - zgarnął odpowiednio 52 i 56 proc. udostępnień. Gdy zaś chodzi o marki, idzie łeb w łeb z Twitterem. Facebook osiągnął 41 procent, zaś największa platforma mikroblogowa świata 38 procent.

Jedyny temat, w jakim Facebook nie jest liderem pod względem liczby udostępnień, to zakupy. Linki z branży e-commerce częściej bowiem pojawiają się na Pintereście. Temu serwisowi przypadło w udziale 41 proc. udostępnień, podczas gdy Facebookowi - 37 proc. Twitter zdobył 17 procent.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Połowa udostępnianych w sieci treści trafia na Facebooka, Google+ praktycznie „martwe”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl