SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

fot. Shutterstock.com Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).

Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.

Wszyscy 4+

01.05 - 31.05.2015

01.05 - 31.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

752 984

12,04%

662 897

11,28%

-6,31%

2

TVN

667 616

10,67%

605 863

10,31%

-3,37%

3

TVP1

795 429

12,71%

598 859

10,19%

-19,83%

4

TVP2

571 310

9,13%

537 755

9,15%

0,22%

5

TVN24

206 921

3,31%

227 424

3,87%

16,92%

6

TV4

196 267

3,14%

202 501

3,45%

9,87%

7

TV PULS

180 332

2,88%

200 819

3,42%

18,75%

8

TVN7

201 333

3,22%

182 320

3,10%

-3,73%

9

TVP INFO

232 474

3,72%

181 587

3,09%

-16,94%

10

Puls 2

90 365

1,44%

112 716

1,92%

33,33%

11

TTV

84 358

1,35%

95 409

1,62%

20,00%

12

TV6

68 795

1,10%

91 560

1,56%

41,82%

13

TVP Seriale

81 987

1,31%

87 842

1,49%

13,74%

14

Polsat2

89 330

1,43%

85 999

1,46%

2,10%

15

TVP Rozrywka

68 463

1,09%

67 633

1,15%

5,50%

16

Polsat News

76 581

1,22%

64 008

1,09%

-10,66%

17

Stopklatka

52 545

0,84%

61 585

1,05%

25,00%

18

TVP3

62 637

1,00%

58 454

0,99%

-1,00%

19

Polo TV

56 912

0,91%

50 243

0,86%

-5,49%

20

TVP ABC

42 718

0,68%

44 964

0,77%

13,24%

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.

Wszyscy 16-49

01.05 - 31.05.2015

01.05 - 31.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

336 609

13,57%

301 044

13,19%

-2,80%

2

TVN

306 727

12,37%

285 175

12,50%

1,05%

3

TVP2

197 974

7,98%

181 098

7,94%

-0,50%

4

TVP1

228 986

9,23%

151 897

6,66%

-27,84%

5

TV PULS

85 967

3,47%

88 630

3,88%

11,82%

6

TV4

85 590

3,45%

86 068

3,77%

9,28%

7

TVN7

86 833

3,50%

75 807

3,32%

-5,14%

8

TVN24

71 721

2,89%

52 386

2,30%

-20,42%

9

Puls 2

40 591

1,64%

50 853

2,23%

35,98%

10

TTV

39 290

1,58%

45 739

2,00%

26,58%

11

TV6

32 665

1,32%

41 422

1,81%

37,12%

12

TVP Seriale

35 659

1,44%

37 561

1,65%

14,58%

13

Polsat2

35 236

1,42%

32 749

1,43%

0,70%

14

TVP INFO

42 587

1,72%

28 610

1,25%

-27,33%

15

Polo TV

36 849

1,49%

28 194

1,24%

-16,78%

16

Stopklatka

22 993

0,93%

25 155

1,10%

18,28%

17

TVN Style

22 002

0,89%

23 045

1,01%

13,48%

18

TVP Rozrywka

25 780

1,04%

22 942

1,01%

-2,88%

19

Eska TV

20 783

0,84%

22 768

1,00%

19,05%

20

Discovery

16 090

0,65%

20 452

0,90%

38,46%

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
telewidz
Z wielką przyjemnością oglądam TVP 1, TVP 2, Polsat, TV 4, TV Puls, TVP Info i TV Trwam.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.
odpowiedź
User
kopiimm
Z wielką przyjemnością oglądam TVP 1, TVP 2, Polsat, TV 4, TV Puls, TVP Info i TV Trwam.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.


Przybij sobie piątkę ze szczęścia
93 27
odpowiedź
User
Ała
Trend jest jasny. Wielka czwórka szybko maleje. Działania dobrej zmiany są tylko katalizatorem spadku TVP1. Bez nich też by spadał, lecz wolniej.
47 24
odpowiedź
User
Maria Fort
Brawo M jak miłość. Jak zwykle bezkonkurencyjny. Kochamy ten serial.
26 42
odpowiedź
User
Pani Danusia
Oglądalność nie ma znaczenia. Znaczenie ma to, że TVPiS podoba się Prezesowi Tysiąclecia.
56 15
odpowiedź