SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyprzedził TVP1, najniższy w historii udział TVP2. Mecze Euro 2016 hitami lipca

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lipcu br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca były pozycje związane z Euro 2016.

fot. Shutterstock.comArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2015 roku zwiększył się o 1,86 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł w dół o 8,14 proc. do 10,15 proc.

Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca 2015 roku zmalał o 5,02 proc. do 9,47 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta zanotowała kolejny najniższy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 6,04 proc. udziału; w dół o 12,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” spadł z 38,63 proc. w lipcu 2015 roku do 36,59 proc. w lipcu 2016 roku - najniższego poziomu w historii telemetrii w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc., po wzroście o 37,50 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,26 proc.; wzrost o 10,65 proc.), TVN7 (3,38 proc.; do góry o 4,64 proc.), TV Puls (3,32 proc.; + 5,73 proc.), TV4 (2,79 proc.; spadek o 18,42 proc. - największy w top 10) i Puls 2 (1,82 proc.; + 0,55 proc.).

Wszyscy 4+

01.07 - 31.07.2015

01.07 - 31.07.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

612 728

10,73%

634 414

10,93%

1,86%

2

TVP1

631 011

11,05%

589 199

10,15%

-8,14%

3

TVN

569 224

9,97%

549 743

9,47%

-5,02%

4

TVP2

392 461

6,88%

350 334

6,04%

-12,21%

5

TVN24

196 314

3,44%

274 662

4,73%

37,50%

6

TVP INFO

219 579

3,85%

246 992

4,26%

10,65%

7

TVN7

184 389

3,23%

196 110

3,38%

4,64%

8

TV PULS

178 957

3,14%

192 588

3,32%

5,73%

9

TV4

195 366

3,42%

162 102

2,79%

-18,42%

10

Puls 2

103 131

1,81%

105 863

1,82%

0,55%

11

Polsat2

91 474

1,60%

100 021

1,72%

7,50%

12

TVP Seriale

86 431

1,51%

98 101

1,69%

11,92%

13

TTV

95 122

1,67%

95 313

1,64%

-1,80%

14

TV6

77 117

1,35%

88 106

1,52%

12,59%

15

Polsat News

65 696

1,15%

85 264

1,47%

27,83%

16

Stopklatka

54 331

0,95%

64 168

1,11%

16,84%

17

TVP3

66 776

1,17%

62 561

1,08%

-7,69%

18

TVP Rozrywka

78 056

1,37%

60 596

1,04%

-24,09%

19

Polo TV

59 314

1,04%

56 315

0,97%

-6,73%

20

TVP ABC

34 129

0,60%

49 709

0,86%

43,33%

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,75 proc., po wzroście o 6,61 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w lipcu br. zwiększył się o 2,05 proc. do 11,44 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (6,93 proc udziału; w dół o 8,70 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (zaledwie 5,33 proc., w dół o 16,98 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Wszyscy 16-49 (dane dzięki uprzejmości jednego z nadawców)

01.07 - 31.07.2015

01.07 - 31.07.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

SHR %

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

11,96%

12,75%

6,61%

2

TVN

11,21%

11,44%

2,05%

3

TVP1

7,59%

6,93%

-8,70%

4

TVP2

6,42%

5,33%

-16,98%

5

TV PULS

3,67%

3,84%

4,63%

6

TVN7

3,36%

3,34%

-0,60%

7

TV4

3,80%

3,17%

-16,58%

8

TVN24

2,86%

2,91%

1,75%

9

TTV

1,99%

2,09%

5,03%

10

Puls 2

1,92%

2,05%

6,77%

11

TVP INFO

1,67%

1,93%

15,57%

12

TVP Seriale

1,70%

1,91%

12,35%

13

TV6

1,66%

1,82%

9,64%

14

Polsat2

1,59%

1,71%

7,55%

15

Polo TV

1,63%

1,64%

0,61%

16

Stopklatka

1,06%

1,14%

7,55%

17

Polsat News

0,92%

1,14%

23,91%

18

TVN Style

0,90%

1,10%

22,22%

19

Eska TV

1,08%

1,05%

-2,78%

20

Fokus TV

0,92%

0,99%

7,61%

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja finałowego meczu Portugalia-Francja w ramach Euro 2016, którą 10 lipca na antenie TVP1 oglądało 5,18 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 4,45 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była trzecia - zobacz szczegółowe dane meczu Portugalia-Francja.

Na drugim miejscu znalazł się mecz Francji z Islandią z 3 lipca - na antenie Polsatu transmisję oglądało 4,45 mln osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 31 lipca obejrzało 3,22 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,15 mln widzów (emisja 14 lipca). Nieco mniej, bo 2,94 mln oglądających miał „Teleexpress” z również 14 lipca.

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów Polsatu, a po jednej - do TVN i TVP2.

Program

Stacja

Data

Stacja

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - FRANCJA

TVP1

10-07-2016

20:45 - 24:05

5 183 538

34,61%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ FRANCJA - ISLANDIA

Polsat

03-07-2016

20:49 - 22:51

4 579 992

31,06%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - FRANCJA

Polsat

10-07-2016

20:45 - 23:57

4 450 167

30,01%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - FRANCJA

TVP1

07-07-2016

20:51 - 22:55

4 339 647

29,27%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - FRANCJA

Polsat

07-07-2016

20:49 - 22:54

3 695 701

24,92%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - WALIA

TVP1

06-07-2016

20:50 - 22:50

3 669 578

25,19%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - WALIA

Polsat

06-07-2016

20:50 - 22:50

3 584 173

24,57%

WIADOMOŚCI

TVP1

31-07-2016

19:33 - 19:59

3 222 040

25,01%

FAKTY

TVN

14-07-2016

19:00 - 19:27

3 147 400

25,94%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ WALIA - BELGIA

Polsat

01-07-2016

20:49 - 22:50

3 093 615

24,48%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - WŁOCHY

Polsat

02-07-2016

20:49 - 23:51

2 995 484

23,65%

TELEEXPRESS

TVP1

14-07-2016

17:00 - 17:15

2 944 164

30,29%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

31-07-2016

20:09 - 20:14

2 918 680

21,52%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - WŁOCHY

TVP1

02-07-2016

20:50 - 23:50

2 841 884

22,43%

ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 /TRANSMISJA/

TVP1

27-07-2016

17:15 - 17:51

2 724 182

27,81%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2016 /RELACJA/ CZ.1

Polsat

08-07-2016

20:06 - 21:38

2 625 347

21,46%

ORĘDZIE PAPIEŻA FRANCISZKA /RELACJA/

TVP1

19-07-2016

19:58 - 20:03

2 523 540

20,63%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2016 /RELACJA/ CZ.2

Polsat

08-07-2016

21:52 - 23:12

2 521 637

22,10%

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

14-07-2016

21:28 - 22:15

2 431 339

17,38%

XX MIEDZYNARODOWY FESTIWAL PIOSENKI I KULTURY ROMÓW

TVP2

16-07-2016

21:13 - 22:00

2 421 940

18,33%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVP1, najniższy w historii udział TVP2. Mecze Euro 2016 hitami lipca

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Precz z komuną!!!
TVPiS z funkcjonariuszami politycznymi "poszedł w dół o 8.14 do poziomu 10.15" czyli prawie o połowę.... Ha ha ha. Telewizje mamy jak w PRL.
odpowiedź
User
Precz z komuną!!!
TVPiS z funkcjonariuszami politycznymi "poszedł w dół o 8.14 do poziomu 10.15" czyli prawie o połowę.... Ha ha ha. Telewizje mamy jak w PRL.
odpowiedź
User
banita
A co to POLSAT ,banda karierowiczów oszukujących ludzi powtórkami i wciskających społeczeństwu w reklamach kit .Pseudo promocje podobne sztuczki stosują politycy przy wyborach ,wygrali hasłem 500 plus tylko kij ma dwa końce i żeby komuś dać trzeba komuś zabrać ?A za wygrane wybory hasła wyborcze i tak społeczeństwo zapłaci ,Solorz to nikt inny jak Ubek i utrzymuje starych komunistów ,podobnie Władek Putin wykreował go Jelcyn ale pod warunkiem od mojej rodziny wara .I tak się ręce myje komuna jest tylko pod inną banderą biznesmeni z pierwszych stron gazet ,bo jak taki Kowalski mógł się dorobić w latach 80 musiał być w partii a jak chciał wyjechać na zachód to musiał szpiegować a no i rower dostał i tak nikt inny się nie wybił milionów jak ludzie z Wiednia (szpiedzy) którzy wiedzieli w co zainwestować i co ukraść .A takim hienom zawsze mało zapomnieli o jednym i tak do piachu kwestia czasu .Ciekawe trzy karierowicze POLSATU dają sobie jaja ogolić dla Solorza Żaka żeby wystąpić w reklamie nakłaniającej społeczeństwo do płacenia haraczy żenada do czego jeszcze się posuną .Tak że POLSAT ma pierwsze miejsce w oszukiwaniu swoich klientów brawo nie wspomnę o kibicach i te ppv podatek w podatku ,podobnie bankierzy wyprostowali frankowiczów dostali złotówki a za podwyżkę franka muszą zapłacić tak naprawdę to banki pożyczyły franki żeby zarobić na społeczeństwie a i tak obwinią klienta osrać tych popaprańców niech zdychają w ciężkich boleściach za te kruczki ,haczyki zabezpieczające ich od odpowiedzialności w umowach wszystko pod siebie .
odpowiedź