SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVP1, najniższy w historii udział TVP2. Mecze Euro 2016 hitami lipca

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w lipcu br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca były pozycje związane z Euro 2016.

fot. Shutterstock.com Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2015 roku zwiększył się o 1,86 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł w dół o 8,14 proc. do 10,15 proc.

Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca 2015 roku zmalał o 5,02 proc. do 9,47 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta zanotowała kolejny najniższy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 6,04 proc. udziału; w dół o 12,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” spadł z 38,63 proc. w lipcu 2015 roku do 36,59 proc. w lipcu 2016 roku - najniższego poziomu w historii telemetrii w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc., po wzroście o 37,50 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,26 proc.; wzrost o 10,65 proc.), TVN7 (3,38 proc.; do góry o 4,64 proc.), TV Puls (3,32 proc.; + 5,73 proc.), TV4 (2,79 proc.; spadek o 18,42 proc. - największy w top 10) i Puls 2 (1,82 proc.; + 0,55 proc.).

Wszyscy 4+

01.07 - 31.07.2015

01.07 - 31.07.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

612 728

10,73%

634 414

10,93%

1,86%

2

TVP1

631 011

11,05%

589 199

10,15%

-8,14%

3

TVN

569 224

9,97%

549 743

9,47%

-5,02%

4

TVP2

392 461

6,88%

350 334

6,04%

-12,21%

5

TVN24

196 314

3,44%

274 662

4,73%

37,50%

6

TVP INFO

219 579

3,85%

246 992

4,26%

10,65%

7

TVN7

184 389

3,23%

196 110

3,38%

4,64%

8

TV PULS

178 957

3,14%

192 588

3,32%

5,73%

9

TV4

195 366

3,42%

162 102

2,79%

-18,42%

10

Puls 2

103 131

1,81%

105 863

1,82%

0,55%

11

Polsat2

91 474

1,60%

100 021

1,72%

7,50%

12

TVP Seriale

86 431

1,51%

98 101

1,69%

11,92%

13

TTV

95 122

1,67%

95 313

1,64%

-1,80%

14

TV6

77 117

1,35%

88 106

1,52%

12,59%

15

Polsat News

65 696

1,15%

85 264

1,47%

27,83%

16

Stopklatka

54 331

0,95%

64 168

1,11%

16,84%

17

TVP3

66 776

1,17%

62 561

1,08%

-7,69%

18

TVP Rozrywka

78 056

1,37%

60 596

1,04%

-24,09%

19

Polo TV

59 314

1,04%

56 315

0,97%

-6,73%

20

TVP ABC

34 129

0,60%

49 709

0,86%

43,33%

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,75 proc., po wzroście o 6,61 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w lipcu br. zwiększył się o 2,05 proc. do 11,44 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (6,93 proc udziału; w dół o 8,70 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (zaledwie 5,33 proc., w dół o 16,98 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Wszyscy 16-49 (dane dzięki uprzejmości jednego z nadawców)

01.07 - 31.07.2015

01.07 - 31.07.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

SHR %

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

11,96%

12,75%

6,61%

2

TVN

11,21%

11,44%

2,05%

3

TVP1

7,59%

6,93%

-8,70%

4

TVP2

6,42%

5,33%

-16,98%

5

TV PULS

3,67%

3,84%

4,63%

6

TVN7

3,36%

3,34%

-0,60%

7

TV4

3,80%

3,17%

-16,58%

8

TVN24

2,86%

2,91%

1,75%

9

TTV

1,99%

2,09%

5,03%

10

Puls 2

1,92%

2,05%

6,77%

11

TVP INFO

1,67%

1,93%

15,57%

12

TVP Seriale

1,70%

1,91%

12,35%

13

TV6

1,66%

1,82%

9,64%

14

Polsat2

1,59%

1,71%

7,55%

15

Polo TV

1,63%

1,64%

0,61%

16

Stopklatka

1,06%

1,14%

7,55%

17

Polsat News

0,92%

1,14%

23,91%

18

TVN Style

0,90%

1,10%

22,22%

19

Eska TV

1,08%

1,05%

-2,78%

20

Fokus TV

0,92%

0,99%

7,61%

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja finałowego meczu Portugalia-Francja w ramach Euro 2016, którą 10 lipca na antenie TVP1 oglądało 5,18 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 4,45 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była trzecia - zobacz szczegółowe dane meczu Portugalia-Francja.

Na drugim miejscu znalazł się mecz Francji z Islandią z 3 lipca - na antenie Polsatu transmisję oglądało 4,45 mln osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 31 lipca obejrzało 3,22 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,15 mln widzów (emisja 14 lipca). Nieco mniej, bo 2,94 mln oglądających miał „Teleexpress” z również 14 lipca.

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów Polsatu, a po jednej - do TVN i TVP2.

Program

Stacja

Data

Stacja

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - FRANCJA

TVP1

10-07-2016

20:45 - 24:05

5 183 538

34,61%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ FRANCJA - ISLANDIA

Polsat

03-07-2016

20:49 - 22:51

4 579 992

31,06%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - FRANCJA

Polsat

10-07-2016

20:45 - 23:57

4 450 167

30,01%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - FRANCJA

TVP1

07-07-2016

20:51 - 22:55

4 339 647

29,27%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - FRANCJA

Polsat

07-07-2016

20:49 - 22:54

3 695 701

24,92%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - WALIA

TVP1

06-07-2016

20:50 - 22:50

3 669 578

25,19%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ PORTUGALIA - WALIA

Polsat

06-07-2016

20:50 - 22:50

3 584 173

24,57%

WIADOMOŚCI

TVP1

31-07-2016

19:33 - 19:59

3 222 040

25,01%

FAKTY

TVN

14-07-2016

19:00 - 19:27

3 147 400

25,94%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ WALIA - BELGIA

Polsat

01-07-2016

20:49 - 22:50

3 093 615

24,48%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - WŁOCHY

Polsat

02-07-2016

20:49 - 23:51

2 995 484

23,65%

TELEEXPRESS

TVP1

14-07-2016

17:00 - 17:15

2 944 164

30,29%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

31-07-2016

20:09 - 20:14

2 918 680

21,52%

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - WŁOCHY

TVP1

02-07-2016

20:50 - 23:50

2 841 884

22,43%

ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 /TRANSMISJA/

TVP1

27-07-2016

17:15 - 17:51

2 724 182

27,81%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2016 /RELACJA/ CZ.1

Polsat

08-07-2016

20:06 - 21:38

2 625 347

21,46%

ORĘDZIE PAPIEŻA FRANCISZKA /RELACJA/

TVP1

19-07-2016

19:58 - 20:03

2 523 540

20,63%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2016 /RELACJA/ CZ.2

Polsat

08-07-2016

21:52 - 23:12

2 521 637

22,10%

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

14-07-2016

21:28 - 22:15

2 431 339

17,38%

XX MIEDZYNARODOWY FESTIWAL PIOSENKI I KULTURY ROMÓW

TVP2

16-07-2016

21:13 - 22:00

2 421 940

18,33%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVP1, najniższy w historii udział TVP2. Mecze Euro 2016 hitami lipca

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Precz z komuną!!!
TVPiS z funkcjonariuszami politycznymi "poszedł w dół o 8.14 do poziomu 10.15" czyli prawie o połowę.... Ha ha ha. Telewizje mamy jak w PRL.
26 16
odpowiedź
User
Precz z komuną!!!
TVPiS z funkcjonariuszami politycznymi "poszedł w dół o 8.14 do poziomu 10.15" czyli prawie o połowę.... Ha ha ha. Telewizje mamy jak w PRL.
15 15
odpowiedź
User
banita
A co to POLSAT ,banda karierowiczów oszukujących ludzi powtórkami i wciskających społeczeństwu w reklamach kit .Pseudo promocje podobne sztuczki stosują politycy przy wyborach ,wygrali hasłem 500 plus tylko kij ma dwa końce i żeby komuś dać trzeba komuś zabrać ?A za wygrane wybory hasła wyborcze i tak społeczeństwo zapłaci ,Solorz to nikt inny jak Ubek i utrzymuje starych komunistów ,podobnie Władek Putin wykreował go Jelcyn ale pod warunkiem od mojej rodziny wara .I tak się ręce myje komuna jest tylko pod inną banderą biznesmeni z pierwszych stron gazet ,bo jak taki Kowalski mógł się dorobić w latach 80 musiał być w partii a jak chciał wyjechać na zachód to musiał szpiegować a no i rower dostał i tak nikt inny się nie wybił milionów jak ludzie z Wiednia (szpiedzy) którzy wiedzieli w co zainwestować i co ukraść .A takim hienom zawsze mało zapomnieli o jednym i tak do piachu kwestia czasu .Ciekawe trzy karierowicze POLSATU dają sobie jaja ogolić dla Solorza Żaka żeby wystąpić w reklamie nakłaniającej społeczeństwo do płacenia haraczy żenada do czego jeszcze się posuną .Tak że POLSAT ma pierwsze miejsce w oszukiwaniu swoich klientów brawo nie wspomnę o kibicach i te ppv podatek w podatku ,podobnie bankierzy wyprostowali frankowiczów dostali złotówki a za podwyżkę franka muszą zapłacić tak naprawdę to banki pożyczyły franki żeby zarobić na społeczeństwie a i tak obwinią klienta osrać tych popaprańców niech zdychają w ciężkich boleściach za te kruczki ,haczyki zabezpieczające ich od odpowiedzialności w umowach wszystko pod siebie .
12 20
odpowiedź
User
rozbawiony piSSem
Partyjna tv z partyjnymi działaczami PZPR jako wzór narodowej tv :D :D :D
Kwintesencja TVPiS :D :D :D
19 16
odpowiedź
User
prawnik
W skali miesięcznej: brawa dla TVN24 i TVP Info (chociaż cały czas uważam, że ze względu na zasięg, jest stałym wstydem stan, w którym TVP Info utrzymuje oglądalność niższą niż 150% TVN24).

Tym niemniej nie przesadzajmy z letnimi wynikami. Mamy bardzo specyficzne lato. Długo może nie zdarzyć się taka kumulacja EURO, ŚDM, Igrzysk Olimpijskich, sytuacji politycznej wewnętrznej i zewnętrznej oraz relatywnie deszczowej pogody.

ps. wszystkie oglądalności są i tak bardzo letnie...
17 10
odpowiedź