SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska wódka w USA i Wielkiej Brytanii

Billboardy reklamowe wódki Sobieski pojawiły się jesienią minionego roku na rynkach amerykańskim i brytyjskim. Główny przekaz został oparty na podkreśleniu polskiego pochodzenia wódki i odniesieniu do jej "królewskiej" nazwy.

W listopadzie 2007 r. 39 wielkoformatowych billboardów pojawiło się dziewięciu stanach USA, m.in. w Nowym Jorku, New Jersey, Chicago, Miami i innych. Nakłady finansowe na tę kampanię wyniosły ponad 1 mln USD. W kampanii w USA zastosowano reklamę porównawczą przeczącą tezie, że wódka wywodzi się z Rosji. Zastosowano hasła: "Komunikat dla tych, którzy są przygotowani na zdruzgotanie iluzji: Wódka wywodzi się z Polski. Niestety Rosjo" i "Jeśli chodzi o wódkę to musimy przyznać, że Rosjanie znają się na barszczu".

Przekaz reklamowy stawiał też na obalenie poglądu, że niektóre cechy alkoholu wysokoprocentowego, np. wielokrotna destylacja, wpływają na jego jakość. Na komunikaty konkurencji, która podkreśla np. wielokrotną destylację produktu Sobieski, marka odpowiedziała przekazem: "Destylowana 5,8,39 razy. Dajmy już spokój. Wystarczy odpowiednia destylacja".

sobieski

Kampania reklamowa skierowana była do dwóch grup docelowych: Amerykanów, wielbicieli wysokiej jakości trunku oraz przedstawicieli amerykańskiej Polonii. - Zamieściliśmy w Chicago serię billboardów w języku polskim. Przykuły uwagę nie tylko Polaków, ale także Amerykanów - mówi Dariusz Jemioła, dyrektor finansowy Grupy Sobieski.

W lipcu i we wrześniu 2007 roku m.in. w metrze i na ścianach budynków w londyńskim City pojawiły się billboardy ze zdjęciem wódki Sobieski z hasłem po polsku: "Sobieski. Król jest tylko jeden." - Polskie reklamy wódki Sobieski to była jedna z pierwszych kampanii reklamowych skierowanych do naszych rodaków mieszkających na Wyspach Brytyjskich w ich ojczystym języku - mówi Jamioła. - W Londynie obecni byliśmy na ponad 215 billboardach latem oraz na prawie 450 billboardach jesienią. Pojawiliśmy się również w barach, pubach itp. W kampanię zainwestowano ponad 250 tys. euro - dodaje.

sobieski2

Grupa Sobieski przeprowadziła podobne działania reklamowe, wprowadzając wódkę Sobieski na rynek francuski w lutym 2007 roku. Sprzedaż wódki w 2007 roku szacowana jest na poziomie 120 tysięcy 9-litrowych kartonów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska wódka w USA i Wielkiej Brytanii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl