SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski rynek odzieżowy rozwija się w tempie 10 proc. rocznie

Polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Rozwija się on w tempie 10 proc. rocznie - powiedział na konferencji we wtorek prezes Polskiego Związku Pracodawców Producentów Odzieży i Tkanin Bogusław Słaby.

Polski rynek odzieżowy rozwija się w tempie 10 proc. rocznie

Według International Service Check wartość tego rynku jest szacowana na ok. 15 mld złotych, a tempo rozwoju na 8-10 proc. rocznie.

Z kolei według raportu firmy PMR pt. "Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce", wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się w 2006 roku o 10 proc., osiągając poziom 28 miliardów złotych.

Jak powiedział obecny na konferencji Jerzy Osika z firmy Promedia, polski rynek jest co do wielkości szósty w Europie, a ponadto jest coraz bardziej chłonny, gdyż Polacy zarabiają coraz więcej.

Z danych CBOS wynika, że Polacy przy wyborze ubrań, w pierwszej kolejności kierują się wygodą (ponad 80 proc. odpowiedzi), potem patrzą na atrakcyjną cenę (ok. 55 proc.), a następnie na elegancję (poniżej 30 proc.), modę (powyżej 20 proc.), wysoką jakość (mniej niż 20 proc.). Zakup nietypowej lub markowej odzieży deklaruje mniej niż 10 proc. respondentów.

Bogusław Słaby podkreślił, że w polskich szwalniach powstają produkty największych światowych marek, które trafiają na rynki całego świata, w tym także do krajów Azji, które chętnie importują europejską odzież najwyższej jakości.

Zdaniem Słabego, praca w branży odzieżowej staje się coraz atrakcyjniejsza, rośnie zapotrzebowanie na fachowców w branży, rosną także oferowane im wynagrodzenia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polski rynek odzieżowy rozwija się w tempie 10 proc. rocznie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl