SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polskie Radio rezygnuje z produktów Maspexu, Lotos wycofuje Tigera ze sprzedaży

Polskie Radio nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice. Nadawca tłumaczy, że powodem są obraźliwe grafiki na instagramowym profilu marki Tiger, o których jest głośno od środy. Z kolei Grupa Lotos z tego powodu nie będzie już sprzedawała tego napoju na swoich stacjach.

Mariusz Staniszewski, fot. Polskie Radio Article

Zamieszanie wokół marki Tiger zaczęło się w środę w południe, kiedy internauci zwrócili uwagę na jej wpis na Instagramie z 1 sierpnia. Zamieszczono wtedy grafikę z wyciągniętym środkowym palcem oraz napisami: „1 sierpnia dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”.

Firma Maspex, produkująca napój Tiger, natychmiast usunęła tę grafikę (oraz kilka innych, m.in. z 10 kwietnia i Bożego Ciała), oraz przeprosiła za jej publikację. Ponadto przekazała 500 tys. zł na rzecz inicjatywy „Pomoc dla Powstańców”. Przeprosiła też agencja J. Walter Thompson Group Poland, która prowadziła profil Tigera na Instagramie. W czwartek Maspex za porozumieniem stron rozwiązał z nią umowę, poinformowano też, że konta marki na Instagramie i Twitterze zostaną niebawem zamknięte.

W piątek po południu Polskie Radio podało, że rezygnuje z dalszego kupowania wszystkich produktów firmy Maspex (należy do niej kilkadziesiąt marek, głównie napojów i żywności). Wyjaśniono, że powodem są krytykowane wpisy marki Tiger.

- Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - tłumaczy Mariusz Staniszewski, wiceprezes Polskiego Radia.

Z kolei w piątek wieczorem Anna Lutek, dyrektor ds. komunikacji w Grupie Lotos, poinformowała, że firma nie będzie już sprzedawała napoju Tiger na swoich stacjach paliwowych.

W środę w programie „Minęła 20” w TVP Info prowadzący Michał Rachoń demonstracyjnie wylał zawartość puszki Tigera. W wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl zapewnił, że nie chciał w ten sposób zachęcić do bojkotu napoju. - Był to publicystyczny komentarz do skandalicznego i moralnie nagannego faktu, jaki wzburzył opinię publiczną i obraził pamięć bohaterów, którzy oddali życie za wolność Polski - wyjaśnił nam Rachoń.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio rezygnuje z produktów Maspexu, Lotos wycofuje Tigera ze sprzedaży

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fdf
Serio? Kto słucha tego propagandowego radia? :D
38 55
odpowiedź
User
Zaintrygowany
Ciekawe ile zaoszczedzi Maspex a ile straca media publiczne na wycofaniu budzetu reklamowego z tych anten. Ciekawe czy ktos tobpowiedzial Rachoniowi ile znaczy budzet reklamowy Maspexu dla spolki av jego pensja
39 37
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Serio? Kto słucha tego propagandowego radia?

Inteligentni i wymagający ludzie, którym odpowiada propagowanie przez Polskie Radio konserwatywnych wartości.

Jeśli chodzi o meritum, popieram ten bojkot. Zachowanie Tigera było żenujące i niesmaczne, obrażające uczucia patriotyczne milionów prawdziwych Polaków. Media publiczne powinny pokazać klasę i zbojkotować wszystko, co jest związane z Tigerem. Tyle w temacie.
57 52
odpowiedź
User
Ciekawy
Za swoje zachowanie firma wpłaciła na konto Powstańców 500 tyś. zł. Ciekawe ile wpłaciło Polskie Radio? Jeżeli jedyne co zrobili dla Powstańców to zerwanie zamówień to wolę Tigera :)
36 42
odpowiedź
User
Wan
Bardzo dobrze - w interesie Maspexu jest nie mieć jakichkolwiek związków z kłamliwym propagandowym pisowskim radiem.
31 46
odpowiedź
User
sin
Tak walczyć z POLSKĄ firmą? ;-)
33 27
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Tak walczyć z POLSKĄ firmą?

Może i jest to (formalnie) polska firma, ale niestety zachowała się jak antypolska.
Dlatego walczyć trzeba. Media publiczne powinny być ostoją poziomu, patriotyzmu, powinny służyć polskiej racji stanu, a nie działać na jej niekorzyść. Coś jest w tym niezrozumiałego?
Bojkot tej firmy to jedyne właściwe rozwiązanie dla mediów publicznych.
38 33
odpowiedź
User
mmm
hehe panowie z zarządu nie walną sobie Tigera, czy firma to przetrwa?
24 14
odpowiedź
User
Kalkulator etyczny
Za swoje zachowanie firma wpłaciła na konto Powstańców 500 tyś. zł. Ciekawe ile wpłaciło Polskie Radio? Jeżeli jedyne co zrobili dla Powstańców to zerwanie zamówień to wolę Tigera

A za ile można obrazić np. Twoją matkę? Pytam serio, bo ciekawi mnie sposób myślenia takich ludzi jak Ty.
40 13
odpowiedź
User
Kalkulator etyczny cd.
Od lat krytykuję publiczne media (szczególnie za czasu tzw. "dobrej zmiany"), ale w tym przypadku przyznam rację. Ws. etycznych, moralnych pozostaje nam jedyna broń - jest nią ostracyzm.
Jak nisko trzeba upaść, jakim trzeba być dnem, żeby dla reklamy, czegoś co po godzinie zamieni się w mocz... szargać wartości ważne dla wielu ludzi.
37 14
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing