SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

Wirtualna Polska i Onet mają zdecydowanie popularniejsze działy z informacjami ogólnymi niż Gazeta.pl i Interia. Przy czym sekcje informacyjne WP i Onetu w skali roku zanotowały spore spadki odwiedzalności.

Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

Strony Wirtualnej Polski z informacjami o polityce i wydarzeniach społecznych (z Polski, także lokalnymi, i z zagranicy) w lutym br. odwiedziło prawie 6 mln internautów, którzy wykonali 310 mln odsłon (z czego 48,5 mln mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 41,67 minuty - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała 5,2 mln użytkowników i 252 mln odsłon. Przy czym internauci przebywali na niej średnio przez 73,2 minuty, czyli o ponad 30 minut dłużej niż w przypadku WP i Gazeta.pl.

Dział informacyjny tego ostatniego portalu w lutym miał 4,45 mln real users i 177,6 mln odsłon (z czego 25,8 mln mobilnych). Natomiast analogiczna sekcja Interii zanotowała 2,24 mln real users i 82,6 odsłon (w tym 11,6 mln mobilnych), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez niecałe pół godziny, czyli krócej niż w przypadku

Portal o2.pl nie ma wydzielonej sekcji z informacjami ogólnymi. Tytuły na stronie głównej przekierowują na serwis Sfora.pl, który w lutym br. zanotował 730 tys. i 25 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził w nim 24,3 minuty.

Działy informacyjne portali w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portal real users odsłony stacjonarne czas na RU odsłony mobilne zasięg
wp.pl 5 994 541 261 515 091 0:41:42 48 487 305 30,49%
onet.pl 5 205 141 249 373 303 1:13:27 2 748 313 26,47%
gazeta.pl 4 453 316 151 807 439 0:40:42 25 821 169 22,65%
interia.pl 2 239 893 71 033 246 0:29:43 11 568 195 11,39%


Strony informacyjne WP.pl miały w lutym 460 tys. użytkowników i 62 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki o 7 i 17 proc.), a przeciętny internauta spędził na nich 14 minut mniej (to 25 proc. w dół). Dział Onetu stracił w skali roku nieco ponad milion real users i 40,4 mln odsłon (spadki o 16 i 14 proc.).

Sekcja informacyjna Interii przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotowały 15,2 mln odsłon więcej (wzrost o 23 proc.) i 9 minut na użytkownika więcej (wzrost o 43 proc.) niż przed rokiem). Natomiast Gazeta.pl zyskała 60 tys. real users i 5,6 mln odsłon (to wzrosty o 1 i 3 proc.).

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Działy informacyjne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portal luty 2013 luty 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
wp.pl 5 994 541 310 002 396 00:41:42 6 453 223 371 988 755 00:55:39
onet.pl 5 205 141 252 121 616 01:13:27 6 221 203 292 545 125 01:13:07
gazeta.pl 4 453 316 177 628 608 00:40:42 4 392 854 172 026 450 00:40:43
interia.pl 2 239 893 82 601 441 00:29:43 2 254 097 67 357 251 00:20:47


Zdecydowanie największe znaczenie dział informacyjny ma dla Gazeta.pl. W lutym odwiedziła go ponad połowa użytkowników portalu, a liczba wykonanych tam odsłon stanowiła 34 proc. wszystkich odsłon na Gazeta.pl. Na WP.pl sekcję informacyjną odwiedziło aż 57 proc. użytkowników portalu, ale wykonane tam odsłony stanowiły tylko 15 proc. wszystkich jego odsłon.

W przypadku Onetu dział informacyjny przyciągnął 43 proc. użytkowników portalu, a w przypadku Interii - 34 proc. Sekcje odpowiadały za nieco ponad 9 proc. wszystkich odsłon zanotowanych przez portale.

Działy informacyjne portali w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
portal dział informacyjny cały portal
real users odsłony ogółem real users odsłony ogółem
wp.pl 5 994 541 310 002 396 10 563 724 2 094 393 528
onet.pl 5 205 141 252 121 616 12 126 181 2 740 798 150
gazeta.pl 4 453 316 177 628 608 8 762 818 517 398 213
interia.pl 2 239 893 82 601 441 6 667 944 883 660 726

 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Portalowe informacje: na czele WP i Onet, ale tracą użytkowników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eddr
Polityka paranewsów na wp i onecie przynosi zasłużone efekty równi pochyłej. Szok! Niewiarygodne!
19 4
odpowiedź
User
gf
Wolę Pudelka. To samo, ale bardziej profesjonalnie podane.
22 4
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Już myślałem, że ludzie mądrzeją. Ale po prostu część głupków przeszła z Onetu i WP do Gazowni i Interii. Na szczęście ilość całkowita czytelników spadła. Czyli co mądrzejsi odeszli z tych czytelni dla blachar, dresów i wyborców specjalnej troski. I ma rację przedmówca - Pudelek jest bardziej profesjonalny. I przede wszystkim ma dystans do szemranego towarzystwa, o którym pisze.
13 9
odpowiedź