SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Postępowanie w kwestii rebrandingu Orange umorzone

PTK Centertel osiągnie ponad 11,5 mln klientów na koniec 2006, chce utrzymać i umocnić pozycję lidera na rynku telefonii komórkowej w Polsce.

Zarząd PTK Centertel ocenia, że pozytywne efekty zmiany marki Idea na Orange, który rozpoczął rok temu będą długotrwałe i pozwolą na umocnienie pozycji na rynku operatorów komórkowych. Spółka spodziewa się, że liczba klientów na koniec roku przekroczy 11,5 mln.

„Najtrudniejszy okres działań mamy już za sobą. Myślę, że pozytywne efekty rebrandingu będą długotrwałe, a nasza pozycja na rynku będzie się umacniać, dzięki bardzo dobremu przyjęciu przez klientów marki Orange” – powiedział Jean- Marc Vignolles, dyrektor generalny PTK Centertel, podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami.

Dodał jednak, że w 2007 roku na rynku pojawią się nowi gracze i rynek będzie coraz bardziej konkurencyjny. Dlatego utrzymanie pozycji lidera będzie dużym wyzwaniem. Jego zdaniem, poziom penetracji telefonii komórkowej w 2007 roku wyniesie 100%, wobec 86% na koniec pierwszego półrocza.

PTK Centertel szacuje, że na koniec czerwca udział w rynku Orange wyniósł 34,3%, Ery 33,6%, a Plusa 32,1%.

Według Jacka Murawskiego, członka zarządu PTK Centertel, spółka powinna zrealizować swój plan 11,5 miliona klientów na koniec 2006 roku.

„Wydaje nam się, że uda nam się przekroczyć plan 11,5 miliona klientów na koniec tego roku” – powiedział Murawski.

Na koniec II kw. 2005 roku liczba klientów Centertela wyniosła 8,6 miliona, rok później liczba ta wzrosła do 11,127 milionów.

„Przez ostatni rok staliśmy się największym operatorem telefonii komórkowej i jedną z lepiej rozpoznawalnych marek w Polsce. Spontaniczna rozpoznawalność marki osiągnęła wysoki poziom 70% na koniec sierpnia. W rok po zmianie marki poziom znajomości dorównał temu, jaki miała marka Idea” – powiedziała Iwona Kossmann, członek zarządu Centertela.

Jak powiedziała Kossmann, spółka nie odnotowała w tym roku większej liczby odejść klientów, niż w 2005 roku.

„Sytuacja jest dla nas zadowalająca. Te wskaźniki mieszczą się w standardach Orange na świecie i w Polsce” – powiedziała Kossmann.

Jeszcze w tym roku Orange wprowadzi do oferty nowe usługi, zwiększy także zakres działania usług telefonii 3G o Łódź.

„ Do końca roku zamierzamy wprowadzić m.in. usługę HSDPA. Obecnie prowadzimy negocjacje i niewykluczone, że wkrótce podpiszemy pierwsze umowy z wirtualnymi operatorami” – powiedział Vignolles.

W lutym tego roku warszawska Prokuratura Okręgowa, na wniosek zastępcy przewodniczącego klubu parlamentarnego PiS Krzysztofa Tchórzewskiego, rozpoczęła badanie, czy PTK Centertel nie naruszył prawa zmieniając markę Idea na Orange. Prokuratura miała sprawdzić, czy nie było to działanie na szkodę spółki.

Jak poinformował Vignolles postępowanie w kwestii rebrandingu umorzono w sierpniu. „Ten temat jest już zamknięty” – powiedział.

Marka Orange oficjalnie zastąpiła markę sieci Idea w Polsce 19 września 2005 roku. Opłata licencyjna z tytułu używania znaku towarowego Orange przez PTK Centertel wynoszącej 1,6% obrotu polskiego operatora została wynegocjowana z jej właścicielem i strategicznym inwestorem w TP SA, France Telecom, i podpisana przez strony w kwietniu 2005 roku. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia.

Zysk operacyjny PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Orange, spadł w I połowie 2006 do 591 mln zł z 720 mln zł rok wcześniej. Przychody operatora wzrosły w tym okresie do 3.581 mln zł z 3.022 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Postępowanie w kwestii rebrandingu Orange umorzone

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl