SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prasa w Ameryce ciągle słabnie

Według nowego raportu PwC „Global Entertainment and Media Outlook” amerykańscy wydawcy prasowi muszą przygotować się na dalsze spadki przychodu w najbliższych latach.

Prasa w Ameryce ciągle słabnie

Do 2017 roku rynek prasy w Stanach Zjednoczonych będzie malał o 2,9 procenta rocznie. Liczba czytelników co prawda może wzrosnąć, ale nie przełoży się to na pieniądze od reklamodawców. Przychody z reklam w tym okresie mają bowiem maleć o 4,2 procenta rocznie. Takiego spadku, wynikającego ze sprzedaży reklam w wydaniach drukowanych mającej zmniejszać się o 7,8 procenta co roku nie wyhamują nawet pozytywne prognozy dla cyfrowego marketingu. Tutaj bowiem reklamodawcy mają płacić wydawcom prasy o 9,7 procenta rocznie więcej.

Z raportu PwC wynika, że reklamy w cyfrowych wydaniach prasy wygenerują 5,5 miliarda dolarów przychodu w 2017 roku. To ciągle zdecydowanie mniej niż w przypadku prasy papierowej. Tam ta liczba ma wynieść 12,8 miliarda.

Coraz więcej wydawnictw jest jednak w stanie skutecznie wdrażać systemy płatnej subskrypcji. Według raportu PwC, do 2017 roku przychody z tytułu opłat czytelników za korzystanie z cyfrowych wersji gazet mają w Stanach Zjednoczonych notować 29,8 procenta wzrostu rocznie. W przeciwieństwie do sprzedaży wersji papierowych, która będzie minimalnie spadać – o 1,8 procenta w ciągu czterech lat. To jednak wystarczająco, by doprowadzić do ogólnego spadku przychodów z dystrybucji materiałów – o 0,2 procenta w skali roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prasa w Ameryce ciągle słabnie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Amerykański model biznesowy nie tylko w mediach dawno się wyczerpał. Oni też myślą, że ludzie za darmo im będą pracować i będą żerować na naiwniakch chcących się w prasie promować, więc gotowych dopstarczać meteriały za darmochę. Tylko tego nikt im nie kupuje!
odpowiedź