SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie 10-proc. spadek wydatków reklamowych na Wyspach

W IV kwartale ubiegłego roku nakłady na reklamę w Wielkiej Brytaniibyły o 9,6 procenta niższe w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego, co poskutkowało spadkiem również za cały 2008 rok - o3,9 procenta.

Prawie 10-proc. spadek wydatków reklamowych na Wyspach

W przypadku internetowej reklamy wydatki były w całym minionymroku o 17,3 procenta wyższe wobec roku 2007 - wynika z raportuprzygotowanego przez organizację World Advertising Research Center(WARC) dla brytyjskiego stowarzyszenia Advertising Association(AA).

Jednak we wszystkich innych mediach odnotowano spadek nakładów:prasa codzienna o 12 procent, czasopisma o 9,9 procenta, telewizjao 4,9 procenta, radio o 8,5 procenta, outdoor o 3,8 procenta, kinoo 0,9 procenta oraz direct mail o 6 procent.

Co prawda reklama online była jedynym segmentem, który zanotowałwzrost nakładów w 2008 roku, ale poziom tego wzrostu był dużoniższy w porównaniu z wcześniejszymi latami. Przykładowo między2006 a 2007 rokiem wyniósł on 39,5 procenta.

Z kolei pod względem wielkości wydatków, największym mediumreklamowym w Wielkiej Brytanii była w 2008 roku prasa codzienna (25procent udziału w rynku), przed telewizją (23 procent), internetem(20 procent), direct mail (12 procent), czasopismami (10 procent),outdoorem (6 procent), radiem (3 procent) oraz kinem (1procent).

źródło: BrandRepublic

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prawie 10-proc. spadek wydatków reklamowych na Wyspach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl