SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo

Serwisy Presspubliki osiągnęły w ciągu ostatniego roku nieznaczny wzrost odwiedzalności. Sporo zyskała Kariera.pl, za to spadek zanotował serwis „Rzeczpospolitej”.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Presspubliki jest Rp.pl. W listopadzie ub.r. odwiedziło go 1,09 mln realnych użytkowników (czyli ponad dwa razy więcej niż drugą w rankingu stronę Kariera.pl), którzy wykonali 18,4 mln odsłon (czyli trzy razy więcej niż na drugim pod tym względem serwisie Parkiet.com). Przy czym jeśli chodzi o czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika, zdecydowanym liderem jest właśnie Parkiet.com, z którego internauta korzystał średnio przez prawie 84 minuty, czyli pięć razy dłużej niż w przypadku Rp.pl.

Więcej użytkowników niż Parkiet.com, ale mniej odsłon miały w listopadzie serwis z ogłoszeniami o pracę Kariera.pl oraz witryna z informacjami gospodarczymi Ekonomia24.pl. Na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9,5, a na drugiej - 10 minut.

>>> Megapanel z listopada: YouTube i GG w górę. Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl tracą

Mało popularne są natomiast serwisy wydawanych przez Presspublikę magazynów „Uważam Rze”, „Przekrój”, „Sukces” i „Bloomberg Businessweek Polska”. Po części wynika to z faktu, że na stronach są udostępniane tylko krótkie fragmenty tekstów z tych pism, natomiast za całe artykuły trzeba zapłacić. W efekcie serwisy Sukcesmagazyn.pl i Bloombergbusinessweek.pl odwiedziło tak niewielu internautów, że nie zostały one ujęte w wynikach Megapanelu. Przekroj.pl zanotował jedynie 36 tys. użytkowników i 268 tys. odsłon, a Uwarzamze.pl - 81 tys. użytkowników i 1,04 mln odsłon.

Mniej więcej dwa razy wyższą odwiedzalność niż Przekroj.pl miała w listopadzie strona „Życia Warszawy”, stołecznego dodatku do „Rzeczpospolitej”.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2012 roku

Serwisy Presspubliki w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyzasięgczas na RU [godz:min:s]
rp.pl1 093 28418 403 3575,64%00:16:33
kariera.pl460 1193 541 2722,37%00:09:31
ekonomia24.pl215 9502 232 0551,11%00:09:59
parkiet.com105 4426 040 4930,54%01:23:52
uwazamrze.pl81 1701 043 3630,42%00:10:04
zyciewarszawy.pl61 508416 5510,32%00:04:09
przekroj.pl35 893268 2210,19%00:06:13


Przez rok serwis Rp.pl stracił 95 tys. real users i 5,1 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na nim ponad 5 minut krócej. Za to Kariera.pl osiągnęła duży wzrost: 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon. Nieznacznie zmieniła się też odwiedzalność stron Ekonomia24.pl (50 tys. real users i 125 tys. odsłon więcej) oraz Parkiet.com (25 tys. real users mniej, 115 tys. odsłon więcej).

Sporo zyskały witryny tygodników „Uważam Rze” i „Przekrój”. Za to serwis „Życia Warszawy” zanotował 190 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, a użytkownicy przebywali na nim średnio dwa razy krócej.

Bardzo słabo radzą sobie uruchomione przez Presspublikę w połowie 2010 roku serwisy lifestyle’owe Warszawianki.pl i Kulinarnik.pl. Z końcem 2011 roku obie strony przestały być aktualizowane.

Serwisy Presspubliki rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwislistopad 2012listopad 2011
real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]
rp.pl1 093 28418 403 35700:16:331 189 26923 502 63100:21:45
kariera.pl460 1193 541 27200:09:31262 8331 162 83700:04:14
ekonomia24.pl215 9502 232 05500:09:59165 8212 106 11200:13:40
parkiet.com105 4426 040 49301:23:52132 0125 925 34801:17:22
uwazamrze.pl81 1701 043 36300:10:0478 182--
zyciewarszawy.pl61 508416 55100:04:0956 790609 50800:08:18
przekroj.pl35 893268 22100:06:13-122 967-
warszawianki.pl-51 237--107 587-
kulinarnik.pl-46 339--39 041-


Wszystkie strony Presspubliki zyskały przez rok 95 tys. real users, ale straciły 2,1 mln odsłon. W listopadzie ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z nich przez 4,5 minuty krócej niż rok wcześniej.

Serwisy Presspubliki w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius)
 real usersodsłonyśredni czas na użytkownikazasięg
XI 20111 648 95834 250 81800:24:368,65%
XII 20111 581 47230 928 99400:22:388,27%
I 20121 844 99735 782 39200:21:229,62%
II 20121 642 06635 710 65700:24:028,51%
III 20121 691 01236 191 11300:23:508,72%
IV 20121 548 41731 172 35800:22:047,95%
V 20121 617 96230 607 43300:20:408,31%
VI 20121 699 36329 838 54000:19:108,69%
VII 20121 794 31631 138 05500:19:339,21%
VIII 20121 573 57329 651 32300:20:528,09%
IX 20121 556 00830 098 59500:21:078,01%
X 20121 758 72535 873 15200:22:309,04%
XI 20121 745 23532 145 41900:19:599,00%

 


 

Dołącz do dyskusji: Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
od grudnia bedzie wielki spadek co widac chociazby po alexa.com
odpowiedź
User
Cava
Niestety, serwis internetowy rp.pl jest po prostu słaby
odpowiedź
User
zuza
Główne serwisy Presspubliki mają zamknięty dostęp, stąd niewielkie spadki. Wydawca pobiera opłaty za content, więc zarabia inaczej.
Wiadomo powszechnie, że nawet wielkie portale mają kłopoty z utrzymaniem się - reklama internetowa jest tania. A dostęp do treści jest relatywnie droższy i monetyzowanie tego jest chyba lepszym pomysłem.
Podsumowując: liczy się kasa;)
odpowiedź