SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Przekrój” i “Wprost” sporo straciły, “Newsweek” do góry

W marcu br. największy spadek sprzedaży wśród tygodników opinii zanotował “Przekrój”, sporo stracił też “Wprost”, z którego zwolniony został Tomasz Lis. Lekko zyskał zaś “Newsweek” - liderem wzrostu była jednak “Gazeta Polska”.

okładka tygodnika

okładka tygodnika "Newsweek"

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w marcu 2012 roku wyniosła 143 413 egz. i była o 1,28 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

>>> „Gość Niedzielny” tylko 15 mln zł z reklam. „Dystans marketerów i grupa czytelnicza”

Na drugą pozycji utrzymał się tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 130 782 egz., notując spadek o 7,04 proc. względem marca 2011 roku, który był jego drugim miesiącem ukazywania się na rynku.

Trzecia bez zmian była “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w marcu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 121 117 egz., notując spadek o 9,06 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży w trzecim miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 42,05 proc. i wyniósł już tylko 20 724 egz., co było najniższym wynikiem w historii ukazywania się tytułu. Magazyn ten utrzymał się na miejscu siódmym.

Sporym spadkiem dotknięty został zajmujący piątą lokatę tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem zmalała o 21,74 proc. i uplasowała się na poziomie 71 696 egz. W lutym br. redaktorem naczelnym “Wprost” przestał być Tomasz Lis, którego zastąpił Michał Kobosko (więcej na ten temat).

Lis od końca marca br. jest natomiast redaktorem naczelnym tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a już z końcem lutego br. p.o. naczelną pisma została jego współpracowniczka Aleksandra Karasińska, a zaczęli w nim pisać byli felietoniści “Wprost” (więcej na ten temat). W marcu br. “Newsweek” zanotował lekki wzrost sprzedaży wynoszący 1,60 proc. (bez zmian czwarte miejsce).

Najwięcej w rankingu zyskała jednak “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Plasujący się na szóstej lokacie, tuż za “Wprost”, tygodnik Tomasza Sakiewicza sprzedał się w marcu br. w liczbie 71 467 egz., czyli o 4,02 proc. większej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl marzec
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 204 429 144 365 143 413 198 848 141 958 141 594
Uważam Rze 219 975 131 253 130 782 329 927 140 687 140 681
Polityka 182 000 121 184 121 117 188 700 133 184 133 182
Newsweek Polska 165 711 132 406 108 418 177 394 114 380 106 706
Wprost 174 000 126 756 71 696 182 000 112 389 91 614
Gazeta Polska 137 858 71 890 71 467 137 410 69 992 68 707
Przekrój 56 038 26 534 20 724 80 000 41 570 35 760
Przegląd 60 900 20 489 20 489 62 000 21 578 21 578
Tygodnik Powszechny 36 898 22 575 16 356 38 674 21 983 17 332
Przewodnik Katolicki 35 010 24 597 3 098 40 005 27 151 3 267


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora”
(Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,92 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł aż o 12,86 proc.

Wirtualnemedia.pl marzec
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 544 612 353 897 353 897 527 268 357 173 357 173
Forum 29 365 14 065 14 065 29 505 16 140 16 140


Największy spadek w marcu br. w porównaniu do lutego br. zanotował  “Wprost”
, którego sprzedaż ogółem zmalała o 15,27 proc. Z kolei największy wzrost, wynoszący 17,26 proc., odnotowała “Gazeta Polska”.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP marzec luty
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 204 429 144 365 143 413 200 080 140 224 139 298
Uważam Rze 219 975 131 253 130 782 218 460 137 011 136 546
Polityka 182 000 121 184 121 117 184 650 123 536 123 485
Newsweek Polska 165 711 132 406 108 418 159 541 122 988 97 778
Wprost 174 000 126 756 71 696 174 448 123 781 84 622
Gazeta Polska 137 858 71 890 71 467 139 038 61 800 60 950
Przekrój 56 038 26 534 20 724 58 510 29 740 23 930
Przegląd 60 900 20 489 20 489 60 900 21 462 21 462
Tygodnik Powszechny 36 898 22 575 16 356 36 986 23 763 18 205
Przewodnik Katolicki 35 010 24 597 3 098 36 000 25 208 3 123
 
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP marzec luty
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 544 612 353 897 353 897 545 089 369 445 369 445
Forum 29 365 14 065 14 065 29 530 14 555 14 555
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Przekrój” i “Wprost” sporo straciły, “Newsweek” do góry

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nordo
Wprost i badziewiarz Lisiecki toną. Już prawie 50 tysięcy zaliczają sobie do rozpowszechniania, czyli nie jest to sprzedaż kioskowa, kurs akcji point group to 34 grosze. Głupek znika, czas najwyższy,
9 8
odpowiedź
User
Księgowy
Smutne co dzieje się z Przekrojem, a teraz Wprost. Niestety tak to wygląda, jeśli jedyną strategią na poprawę sprzedaży jest wywalanie kolejnych dziennikarzy i obcinanie honorariów.
8 9
odpowiedź
User
he
Jak widać najlepszy biznes można robić na Smoleńsku.
9 8
odpowiedź
User
rdzeń
Jak widać najlepszy biznes można robić na prawdzie.
9 8
odpowiedź
User
art
Prawda powoli zwycięża, Gazeta Polska rośnie w siłę podobnie Uważam Rze. Wprost, POlityka i Przekrój idą w odstawkę.
9 8
odpowiedź