SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

Większość tygodników opinii zanotowała w maju br. spadki sprzedaży w stosunku do maja ub.r., gdy trwała kampania wyborcza, a najwięcej stracił “Przekrój”. Największym wzrostem pochwalić się może “Wprost”. Liderem został “Gość Niedzielny”, w czołówce “Uważam Rze”.

“Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w maju br. wyniosła 147 140 egz. i była o 5,58 proc. wyższa niż w maju 2010 roku. Tytuł ten dzięki temu awansował z pozycji drugiej na pierwszą.

Na drugą lokatę z pierwszej spadł tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 131 384 egz., co oznacza spadek o 6,41 proc. względem maja 2010 roku.

>>> W górę “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”, “Newsweek” stracił 40 proc.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w piątym miesiącu br. wyniósł 128 228 egz. W kwietniu br. tygodnik ten zajmował także trzecie miejsce.

Liderem wzrostu był plasujący się na pozycji piątej “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem poszła do góry o 32,07 proc. do 84 165 egz. Sporo (30,67 proc.) zyskała też zajmująca kolejną pozycję “Gazeta Polska”.

>>> “Wprost” powalczy w sądzie o tytuł z “Wprost Przeciwnie”

Największy spadek zanotował natomiast siódmy w rankingu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik w maju br. zmalał o 16,04 proc. do 31 840 egz.

ZKDPmaj
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny206 271147 497147 140202 930139 628139 370
Polityka187 250131 384131 384190 558140 382140 382
Uważam Rze inaczej pisane294 235128 270128 228---
Newsweek Polska174 291104 87998 409181 793108 694102 874
Wprost176 968105 11384 165170 59077 97963 729
Gazeta Polska138 66568 28467 04682 77851 57651 308
Przekrój74 00037 65031 84085 00043 73437 924
Przegląd61 00021 70721 70768 10024 07924 079
Tygodnik Powszechny41 47122 57917 12639 49522 50417 741
Przewodnik Katolicki40 00527 4923 70839 75028 5933 520


Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że wszystkie tygodniki zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najbardziej (o 16,69 proc.) poszła w dół sprzedaż “Gazety Polskiej”. 

ZKDP2011
majkwiecień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny206 271147 497147 140210 771158 956158 603
Polityka187 250131 384131 384192 600134 278134 278
Uważam Rze inaczej pisane294 235128 270128 228327 267133 221133 215
Newsweek Polska174 291104 87998 409174 183107 156100 531
Wprost176 968105 11384 165177 159111 35990 526
Gazeta Polska138 66568 28467 046138 74981 73980 477
Przekrój74 00037 65031 84080 05042 85637 046
Przegląd61 00021 70721 70761 05022 71322 713
Tygodnik Powszechny41 47122 57917 12641 59123 93019 273
Przewodnik Katolicki40 00527 4923 70840 50430 0743 781


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w maju br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,36 proc. i wyniosła 346 512 proc. 

ZKDPmaj
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora517 628346 512346 512495 569370 032370 032
Forum29 61315 62015 62031 42318 81118 811
 
ZKDP2011
majkwiecień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora517 628346 512346 512525 416350 425350 425
Forum29 61315 62015 62030 96018 23018 230


 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dzieje się
Ale duży spadek miesięczny Gazety Polskiej!
Szykuje się ostra walka wśród sympatyzujących z PIS tygodników - Gość Niedzielny i Uważam Rze nie odpuszczą.
Szczególnie, że URze cały czas jest w tak niskiej cenie.
odpowiedź
User
fiona
Gazeta Polska, Gość Niedzielny, Uważam Rze to nie konkurencja.
odpowiedź
User
Autorytet Moralny
Prasa (tygodniki) centroprawicowa i prawicowa jest jednak zróżnicowana.
Gazeta Polska mocno radykalna, a np. Gość Niedzielny niedawno bardzo agresywnie bronił życińskiego.
Lewicowe gazety są bardziej "w jednym szeregu".
odpowiedź