SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Przekrój” zmieni makietę i zawartość

Tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój) od numeru, który ukaże się w najbliższy wtorek 21 września br., zmieni makietę i wprowadzi nowe rubryki.

- Nowa makieta respektuje tradycje "Przekroju", wybraliśmy np. font zaprojektowany w latach 60 ubiegłego wieku – mówi nam Katarzyna Janowska, redaktor naczelna pisma. - Nie wprowadzamy radykalnych zmian, odświeżamy, ułatwiamy nawigację. Uciekamy od zbędnych graficznych fajerwerków - opisuje szatą graficzną Janowska. Za przygotowanie nowego layoutu odpowiedzialny był Kasper Skirgajłło-Krajewski, dyrektor artystyczny pisma.

Zmiany obejmą również zawartość tygodnika, pojawią się nowe rubryki: “Tydzień z Przekrojem” (informująca, gdzie pójść i co zobaczyć), “Forum Przekroju” (przeczytać tam będzie można intelektualne debaty), a także rubryka historyczna, kulinarna oraz dotyczącą nowych mediów, która stanowić będzie łącznikiem między nową witryną internetową pisma, która wkrótce zostanie uruchomiona.

- Na naszych łamach pojawią się też nowi rysownicy komentujący rzeczywistość - zdradza Katarzyna Janowska. Tygodnik przywróci również poprzeczną stronę, która była w przeszłości znakiem firmowym “Przekroju - tym razem będzie ona na trzeciej okładce. - Teraz najzabawniejszy w "Przekroju" jest Marek Raczkowski, dlatego jemu oddaliśmy tę okładkę -  dodaje Janowska.

Odświeżone zostaną też istniejące elementy pisma. np. dział Otwórz zaczynać się będzie od dwóch wielkich zdjęć, a rozbudowany spis treść będzie eksponować autorów tygodnika. Objętość “Przekroju”, wynosząca obecnie 76 stron, pozostaje bez zmian.

Zmianom makiety i zawartości towarzyszyć będzie kampania promocyjna, realizowana pod nowym hasłem tytułu “Pismo z charakterem”. Akcja obejmie telewizję, radio i kina (więcej na ten temat).

Z danych ZKDP wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem „Przekroju” w okresie od stycznia do lipca br. wyniosło 46 368 egz.

Dołącz do dyskusji: “Przekrój” zmieni makietę i zawartość

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
min
Hasło powinno brzmieć "Pismo z charakterem i bez czytelników". Ten cały Hajdarowicz to jakieś kompletne dziecko we mgle, a pani naczelna tż z jakiejś krakowskiej żałosnej bajeczki. I tak sobie przędą na poziomie sprzedaży około 38 tysięcy.
odpowiedź
User
Maciej43
Pamiętam czasy, kiedy "Przekrój" sprzedawał się w nakładzie 400 tysięcy(!!!) choć za oknem było raczej siermiężnie. A powstawał ( to do mina) właśnie w Krakowie.
Dziś Eile najpewniej przewraca się w grobie, podobnie zresztą jak i ta część zespołu redakcyjnego, która przeniosła się w "tamte" strony. A może tam dalej wychodzi "Przekrój" z wierszami Gałczyńskiego i Kerna a Kamyczek poucza jak się zachowywać nie tylko przy stole..? Przydałoby się to dziś wielu Polakom.
odpowiedź
User
Gawlikowska
Tne Przekroj to chyba pralnia pieniedzy Hajdarowicza... takie popluczyny pseudodziennikarzy..jesli Hajdaroiwcz nie zmadrzeje i nie przeniesie Przekroju do Krakowa to poplynie razem z ta Janowska..
odpowiedź