SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PWPW wygrała prawomocnie proces z „Dziennikiem Gazetą Prawną” o publikację sprostowania

Sąd Apelacyjny przyznał rację Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w sporze z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). DGP musi przeprosić za ubiegłoroczny tekst o zwolnieniach w PWPW. Wyrok jest prawomocny.

Article

Tekst Sylwii Czubkowskiej pt. „Najlepsi odchodzą. Kto przygotuje e-dowód?” ukazał się na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” oraz na serwisie Dziennik.pl 13 września 2016 roku. Autorka opisała w nim fakt zwolnienia bądź odejścia z PWPW na innych zasadach ponad 100 osób. - Spora część z nich to menedżerowie i programiści odpowiedzialni za wytwarzanie e-dokumentów - napisała autorka.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych poprosiła pisemnie o sprostowanie tekstu jednakże redaktor naczelny dziennika, Krzysztof Jedlak, odmówił jego publikacji, argumentując, że autorka powołuje się na opinie, a te nie podlegają sprostowaniu (w przeciwieństwie do faktów). Sprawa trafiła do sądu. W listopadzie ub. roku Sąd Okręgowy w Warszawie przyznał rację PWPW S.A. i zobowiązał pozwanego do opublikowania sprostowania prasowego w papierowym wydaniu dziennika Gazety Prawnej.

Wydawca Dziennika ostatecznie złożył apelację do Sądu Apelacyjnego w Warszawie, ale ten podtrzymał wyrok poprzednich instancji i nakazał redaktorowi naczelnemu „Dziennika Gazeta Prawna”, Krzysztofowi Jedlakowi, opublikować w papierowym wydaniu sprostowanie. W komunikacie prasowym dotyczącym ogłoszenia wyroku, Polska Agencja Prasowa precyzuje za PWPW, że w tekście Sylwii Czubkowskiej znalazły się „nieprawdziwe i nierzetelne informacje naruszające dobra osobiste PWPW”.

Wyrok jest prawomocny. Wydawca nie chciał go komentować.

To nie jedyna batalia sądowa Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych i jej prezesa. W styczniu br. na stronie głównej portalu Gazeta.pl ukazały się przeprosiny dla Piotra Woyciechowskiego, szefa PWPW, któremu portal zarzucił związki z wyłudzaniem państwowych pieniędzy i wypłacenie sobie ogromnej odprawy ze spółki Naftor.

W październiku 2016 roku PWPW zażądała sądownie od spółki Ringer Axel Springer Polska, by „Newsweek” przestało niej pisać. W tej sprawie pozew został złożony przeciwko dziennikarzowi Michałowi Krzymowskiemu.

Wydawca tygodnika uznał to za próbę kneblowania mediów.

W grudniu 2016 roku wytwórnia pozwała natomiast „Gazetę Wyborczą” w sprawie 27 fragmentów tekstów dotyczących poprzednich działań prawnych firmy wobec mediów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PWPW wygrała prawomocnie proces z „Dziennikiem Gazetą Prawną” o publikację sprostowania

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Red
Sąd nie nakazał przeprosin !!! Nakazał publikacje sprostowania które jak wiadomo wbrew nazwie nie musi niczego prostować ; jest subiektywnym punktem widzenia !
8 9
odpowiedź
User
trąci Białorusią
a które to DOBRA OSOBISTE spółki zostały naruszone?
9 8
odpowiedź
User
:)
Kolejny po ujawnieniu personaliów Kataryny "sukces" Sylwii Czubkwskiej. Politologdzy marni są chyba w każdej pracy.
9 8
odpowiedź