SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio ZET z nowym szefem. Eksperci: potrzeba szybkiej poprawy wyników

Rafał Olejniczak zostanie od kwietnia nowym szefem Radia ZET. Piastujący dotychczas tę funkcję Mateusz Kirstein odchodzi ze spółki. Eksperci przypuszczają, że decyzja ta jest efektem słabych wyników stacji.

Radio ZET z nowym szefem. Eksperci: potrzeba szybkiej poprawy wyników

Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (grudzień 2010 – luty 2011) daje Radiu ZET (Grupa Eurozet) 15,86 proc. udziału oraz drugą pozycję na rynku. Przed rokiem nadawca miał w tym okresie 15,99 proc. udziału, dwa lata temu 16,85 proc. udziału, zaś przed trzema laty 19 proc. udziału w rynku.

Główny konkurent rozgłośni, RMF FM w tej samej fali zanotował 25,51 proc. udziału w rynku (więcej na ten temat).

Mateusz Kirstein objął posadę szefa Radia ZET w czerwcu 2009 roku, jesienią 2010 roku stacja wprowadziła nową strategię zgodnie z którą chce adresować swoja ofertę dla dorosłych Polaków (grupa docelowa 28 -49). - Mamy jasną, spójną wizję radia, która w perspektywie czasu ma wzmocnić pozycję stacji i pozwolić jej zająć określone miejsce na rynku - mówił wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl (więcej na ten temat).

Dziś rozstaje się ze spółką. Do czerwca pozostanie dyrektorem programowym Radia ZET i Chilli ZET, potem to stanowisko zostanie obsadzone przez nową osobę. Nowym redaktorem naczelnym od kwietnia będzie zaś Rafał Olejniczak. Nadawca rozdziela te stanowiska (dotychczas oba piastował Kirstein), ale nie chciał wczoraj przedstawić planowanego podziału obowiązków między redaktorem naczelnym a dyrektorem programowym, ani szerzej odnieść się do zmian kadrowych.

- Weryfikacją kluczowych menedżerów w firmie są wyniki. Tutaj ewidentnie widać iż Radio ZET ciągle nie może nadrobić dystansu do swojej bezpośredniej konkurencji - komentuje zmiany Bartłomiej Kamiński, Managing Director Value Media. - Być może brak radykalnych zmian właśnie we wskaźnikach słuchalności spowodował takie a nie inne posunięcia personalne w Grupie Eurozet - mówi pytany przez nas o możliwe powody decyzji. - W biznesie jeżeli pewne rozwiązania nie działają trzeba reagować szybko - dodaje.

Zgadza się z nim Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia. - Nowa strategia  wprowadzana przez Grupę Eurozet od połowy 2010 roku miała zapewnić najważniejszej antenie tej spółki nie tylko utrzymanie pozycji rynkowej, ale także jej systematyczne umacnianie. Niestety póki co nie udało się tego osiągnąć. Sądzę, że właśnie dlatego zdecydowano się na zmianę redaktora naczelnego Radia ZET i zatrudnienie osoby, która była w tej stacji w latach jej największych sukcesów - komentuje dla Wirtualnemedia.pl.

Jakub Potrzebowski, prezes ZenithOptimedia, zwraca uwagę, że Eurozet podobnie jak większość nadawców radiowych przechodzi trudny okres. - Ostatnie lata spowolnienia na rynku reklamowym miały wpływ na decyzje biznesowe. Ciężko komentować jednak osiągnięcia Mateusza Kirsteina, bo sprawował funkcję krótko - przyznaje.

Zdaniem Kazimierskiego sięgniecie po Rafała Olejniczaka może oznaczać powrót do sprawdzonych wzorów sprzed lat. - Warto jednak pamiętać, że w tym czasie nastąpiły istotne przeobrażenia na rynku radiowym w naszym kraju więc ciężko ocenić bez poznania pomysłów nowego szefa stacji czy ta zmiana może przynieść pozytywne efekty - konkluduje.

Nowy redaktor naczelny ma przedstawić swoje plany w kwietniu wraz z objęciem stanowiska. Rafał Olejniczak jest związany z Radiem ZET od 1996 roku. Od 2001 do 2007 roku był zastępcą redaktora naczelnego stacji. W latach 2008-2009 pracował jako dyrektor rozwoju Grupy Eurozet oraz dyrektor zarządzający sieci Radia Plus.

Odszedł z Eurozetu w sierpniu 2009 roku, żeby realizować własne projekty artystyczne. Od maja 2010 roku współpracował z Radiem ZET jako zewnętrzny konsultant.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio ZET z nowym szefem. Eksperci: potrzeba szybkiej poprawy wyników

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Basia
Kirstein byl naiwny i dal sie wykorzystac. Teraz placi za to cene i odchodzi jako ten ktoremu sie nie udalo. Z Olejniczakiem bedzie tak samo.
9 8
odpowiedź
User
fan24
kirstein jest kiepski i na dodatek niemiły, nigdzie pracy nie znajdzie moim zdaniem.
8 8
odpowiedź
User
Smok
M.Bednarek była prezesem za czasów Kozyry kiedy Zet miało wynik. Poza tym dobiera sobie ludzi którzy mają zrobić dla niej wynik. Da się zauważyć że ostatnio nie ma do tego dobrej ręki...
8 8
odpowiedź
User
Mariusz21
Zetka zmieniła grupę docelową sądząc że bez problemu odbierze słuchaczy Polskiemu Radiu a to nie jest proste. Polskie Radio ostatnio bardzo zmieniło się na plus. Zdynamizowano serwisy informacyjne, muzyka np. w Jedynce znacznie lepiej dobrana a na dodatek lepszy rds. Ogólnie wszystkie anteny PR zanotowały wzrost słuchalności a szczególnie Trójka. Poza tym serwisy informacyjne w Zetce nie są obiektywne, forują stronę rządową a tego nie lubią słuchacze. Stacja radiowa jeśli chce być szanowana przez wiekszą grupę słuchaczy nie może zadywać "trudnych pytań" tylko jednej partii a wszystkim.
8 8
odpowiedź
User
Kazimierz Nad Wisla
Szefom Radia Zet najlepiej wychodzi pozowanie do "lanserskich" fotek :)
8 8
odpowiedź