SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

Większość najpopularniejszych tygodników lokalnych zanotowało w 2010 roku spadki sprzedaży ogółem względem 2009 roku. Liderem zestawienia została gazeta “Regionalna”, która zanotowała jednocześnie największy wzrost w rankingu.

“Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

Liderujący zestawieniu tygodnik “Regionalna” (MKM), który ukazuje się na terenie powiatów Żary, Żagań i Nowa Sól, miał w ub.r. średnią sprzedaż ogółem wynoszącą 27 398 egz. Oznacza to wzrost względem poprzedniego roku o 9,8 proc. - największy w zestawieniu, który dał temu pismu awans z pozycji trzeciej - wynika z rankingu, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl, na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł “Tygodnik Zamojski” (Wydawnictwo Zamojskie). Osiągnął on wynik na poziomie 26 995 egz. po spadku o 3 proc.

Trzecią lokatę utrzymał “Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,3 proc. i wyniosła w 2010 roku 26 178 egz.

Największy spadek w ub.r. dotknął “Panoramy Leszczyńskiej” (Panorama). Jej średnia sprzedaż ogółem w ub.r. spadła o 10,7 proc. do 20 895 egz. 

ZKDP20102009
TytułSprzedaż ogółem
Regionalna27 39824 955
Tygodnik Zamojski26 99527 817
Tygodnik Siedlecki - Magazyn26 17827 073
Tygodnik Ostrołęcki22 83623 884
Słowo Podlasia21 48523 171
Panorama Leszczyńska20 89523 386
Tygodnik Podhalański17 31117 473
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny16 83016 632
Tygodnik Ciechanowski14 72414 909
Życie Podkarpackie12 05812 790
Super Tydzień Chełmski11 13110 687
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej9 96410 331
Wiadomości Wrzesińskie9 6149 888
Nowy Łowiczanin8 3648 795
Obserwator Lokalny8 2598 202

 

W grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem był natomiast “Tygodnik Zamojski” z wynikiem 29 340 egz., który zanotował spadek względem grudnia 2009 roku o 0,4 proc. Na drugiej pozycji znalazła się “Regionalna” (27 160 egz., wzrost o 1,6 proc.), a trzeci był “Tygodnik Siedlecki – Magazyn” (25 989 egz., spadek o 3,5 proc.).

Największy spadek (o 15,5 proc.) odnotował “Tygodnik Ostrołęcki” (Media Regionalne), a najwięcej (7,4 proc.) zyskał “Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza Agard).

Wirtualnemedia.plgrudzień
ZKDP20102009
TytułSprzedaż ogółem
Tygodnik Zamojski29 34029 461
Regionalna27 16026 728
Tygodnik Siedlecki - Magazyn25 98926 925
Słowo Podlasia22 57324 126
Tygodnik Ostrołęcki20 54424 316
Panorama Leszczyńska20 09022 185
Tygodnik Podhalański16 93418 288
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny16 83116 552
Tygodnik Ciechanowski15 00015 280
Życie Podkarpackie11 91712 407
Super Tydzień Chełmski11 65310 975
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej10 48710 605
Wiadomości Wrzesińskie9 4239 628
Obserwator Lokalny8 7738 172
Nowy Łowiczanin8 2748 690

 

W rankingu ujęto 15 tygodników lokalnych o najwyższej średniej sprzedaży ogółem, notowanych w ZKDP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oszustwo
REGIONALNA przy aprobacie ZKDP oszukuje na sprzedaży. Wydawca łączy sprzedaż tygodnika z Żar i Nowej Soli a to dwa zupełnie różne tytuły. ZKDP umywa ręce "tłumacząc", że wydawca dla obu gazet posługuje się jednym numerem ISSN. W taki sposób to można połączyć np. sprzedaż Życia Rawicza i Gazety Jarocińskiej i chwalić się wynikami.
Wstyd, że związek, który ma audytować sprzedaż, w rzeczywistości pozwala Regionalnej na takie praktyki. Wstyd dla wydawcy, że manipuluje wynikami i to na oczach całej branży.
odpowiedź
User
dziwne
Każdy tytuł prasowy musi mieć swój numer ISSN. Dziwne jest to, że Regionalna Żarska i Nowosolska będąc osobnymi tytułami ma ten sam numer ISSN (pewnie tylko po to, żeby oszukiwać i łączyć sprzedaż). Czy jakaś instytucja mogłaby skontrolować Związek Kontroli Dystrybucji Prasy? Tam to musi być bałagan!
odpowiedź