SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

Większość najpopularniejszych tygodników lokalnych zanotowało w 2010 roku spadki sprzedaży ogółem względem 2009 roku. Liderem zestawienia została gazeta “Regionalna”, która zanotowała jednocześnie największy wzrost w rankingu.

“Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

Liderujący zestawieniu tygodnik “Regionalna” (MKM), który ukazuje się na terenie powiatów Żary, Żagań i Nowa Sól, miał w ub.r. średnią sprzedaż ogółem wynoszącą 27 398 egz. Oznacza to wzrost względem poprzedniego roku o 9,8 proc. - największy w zestawieniu, który dał temu pismu awans z pozycji trzeciej - wynika z rankingu, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl, na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł “Tygodnik Zamojski” (Wydawnictwo Zamojskie). Osiągnął on wynik na poziomie 26 995 egz. po spadku o 3 proc.

Trzecią lokatę utrzymał “Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,3 proc. i wyniosła w 2010 roku 26 178 egz.

Największy spadek w ub.r. dotknął “Panoramy Leszczyńskiej” (Panorama). Jej średnia sprzedaż ogółem w ub.r. spadła o 10,7 proc. do 20 895 egz. 

ZKDP 2010 2009
Tytuł Sprzedaż ogółem
Regionalna 27 398 24 955
Tygodnik Zamojski 26 995 27 817
Tygodnik Siedlecki - Magazyn 26 178 27 073
Tygodnik Ostrołęcki 22 836 23 884
Słowo Podlasia 21 485 23 171
Panorama Leszczyńska 20 895 23 386
Tygodnik Podhalański 17 311 17 473
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 16 830 16 632
Tygodnik Ciechanowski 14 724 14 909
Życie Podkarpackie 12 058 12 790
Super Tydzień Chełmski 11 131 10 687
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej 9 964 10 331
Wiadomości Wrzesińskie 9 614 9 888
Nowy Łowiczanin 8 364 8 795
Obserwator Lokalny 8 259 8 202

 

W grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem był natomiast “Tygodnik Zamojski” z wynikiem 29 340 egz., który zanotował spadek względem grudnia 2009 roku o 0,4 proc. Na drugiej pozycji znalazła się “Regionalna” (27 160 egz., wzrost o 1,6 proc.), a trzeci był “Tygodnik Siedlecki – Magazyn” (25 989 egz., spadek o 3,5 proc.).

Największy spadek (o 15,5 proc.) odnotował “Tygodnik Ostrołęcki” (Media Regionalne), a najwięcej (7,4 proc.) zyskał “Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza Agard).

Wirtualnemedia.pl grudzień
ZKDP 2010 2009
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodnik Zamojski 29 340 29 461
Regionalna 27 160 26 728
Tygodnik Siedlecki - Magazyn 25 989 26 925
Słowo Podlasia 22 573 24 126
Tygodnik Ostrołęcki 20 544 24 316
Panorama Leszczyńska 20 090 22 185
Tygodnik Podhalański 16 934 18 288
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 16 831 16 552
Tygodnik Ciechanowski 15 000 15 280
Życie Podkarpackie 11 917 12 407
Super Tydzień Chełmski 11 653 10 975
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej 10 487 10 605
Wiadomości Wrzesińskie 9 423 9 628
Obserwator Lokalny 8 773 8 172
Nowy Łowiczanin 8 274 8 690

 

W rankingu ujęto 15 tygodników lokalnych o najwyższej średniej sprzedaży ogółem, notowanych w ZKDP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Regionalna” liderem tygodników lokalnych w 2010 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oszustwo
REGIONALNA przy aprobacie ZKDP oszukuje na sprzedaży. Wydawca łączy sprzedaż tygodnika z Żar i Nowej Soli a to dwa zupełnie różne tytuły. ZKDP umywa ręce "tłumacząc", że wydawca dla obu gazet posługuje się jednym numerem ISSN. W taki sposób to można połączyć np. sprzedaż Życia Rawicza i Gazety Jarocińskiej i chwalić się wynikami.
Wstyd, że związek, który ma audytować sprzedaż, w rzeczywistości pozwala Regionalnej na takie praktyki. Wstyd dla wydawcy, że manipuluje wynikami i to na oczach całej branży.
8 8
odpowiedź
User
dziwne
Każdy tytuł prasowy musi mieć swój numer ISSN. Dziwne jest to, że Regionalna Żarska i Nowosolska będąc osobnymi tytułami ma ten sam numer ISSN (pewnie tylko po to, żeby oszukiwać i łączyć sprzedaż). Czy jakaś instytucja mogłaby skontrolować Związek Kontroli Dystrybucji Prasy? Tam to musi być bałagan!
8 8
odpowiedź