Reklama kłamie
Nikt nie miał takich rzęs, jak Penelope Cruz w reklamie L'Oreal.Okazało się, że odtwórczyni głównej roli w filmie Volver jest dumnąposiadaczką sztucznych rzęs. L'Oreal publicznie przyznał, żepoprawił urodę Penelope Cruz.
Oskarżenia zostały rzucone po ukazaniu się reklamy TelescopicMaskara, która mówi, że po jej użyciu rzęsy będą o 60% dłuższe.Advertising Standards Athority (ASA), niezależna brytyjskaorganizacja przemysłu reklamowego, oskarżyła reklamę stworzonąprzez McCann Erickson - Telescopic Maskara - o wprowadzanie klientaw błąd.
L'Oreal twierdzi, że reklama jest oparta na badaniachkonsumenckich i naukowych. Podkreśla, że filmowa piękność częstowystępowała ze sztucznymi rzęsami, miedzy innymi w takich filmach,jak Vanilia Sky, czy Sahara. Dodaje, że wiele kobiet nosi sztucznerzęsy, a 60% dłuższe rzęsy mogą być przez nie osiągnięte bez użyciatakiego fortelu.
Organ nadzorujący utrzymuje oskarżenie i nakazuje L'Oreal by wprzyszłości, w reklamach nie używała modelek ze sztucznymi rzęsami,bądź informowała, że kobieta występująca w reklamie ma na sobietakie rzęsy.
To nie pierwszy raz, jak L'Oreal naciąga swoje reklamy.Wcześniejsze spory rozchodziły się o anty - zmarszczkowy kremlansowany przez Claudie Schiffer. Aktorka mówiła w reklamie , żekrem "przeciwdziała mikro akcjom zachodzącym w skórze, redukujączmarszczki." ASA uważa, że L'Oreal miała mało przekonujące dowody,by popierać te twierdzenia.
Ogólnie był to zły tydzień dla reklam z branży kosmetycznej.Firmie Biersdorf UK zabroniono nadawania nowej reklamy DNAge NiveaVisage, stworzonej przez TBWA/Londyn, po tym, jak ASA odnalazło wniej 11 nieścisłości. Zakwestionowano, że krem może odbudowywaćzniszczenia komórek na twarzy. Biersdorf UK twierdzi, że przeprowadzone badania dowodzą, że mają racje. ASA zauważyło, żewszystkie badania były przeprowadzane na różnych częściach ręki, anie na twarzy, gdzie krem miałby być używany.
Dołącz do dyskusji: Reklama kłamie