SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Renault zakazana za seksizm, francuski producent kpi z decyzji (wideo)

Brytyjski Urząd Standardów Reklamy (ASA) zakazał Renault emisji internetowego spotu nowego Renault Clio. Organizacja uznała, że filmik przedstawia przedmiotowe traktowanie kobiet. W odpowiedzi na to, Renault przygotowało nowy spot.

Reklama Renault zakazana za seksizm, francuski producent kpi z decyzji (wideo)

Trwający ponad dwie minuty filmik, pierwotnie umieszczony na YouTube, pokazuje dwóch mężczyzn, nagranych ukrytą kamerą, którzy przyszli do salonu Renault na jazdę próbną nowego Renault Clio.

Kiedy mają przetestować funkcję „va va voom”, muszą się zatrzymać, bo przed nimi pojawia się olbrzymi plakat z Wieżą Eiffela oraz aktorzy, udający postacie charakterystyczne dla Paryża.

Wśród nich są również burleskowe tancerki w skąpych strojach – to z ich powodu do ASA wpłynęła skarga, mówiąca o przedmiotowym traktowaniu kobiet.

Francuski koncern motoryzacyjny bronił się, argumentując to tym, że internetowa reklama była skierowana przede wszystkim do młodej publiczności. Ponadto, Renault twierdziło, iż spot  humorystycznie przedstawiał elementy francuskiej kultury, a tańczące kobiety miały stanowić nawiązanie do „Moulin Rouge”. Firma broniła się także, przekonując że filmik miał charakter burleski i jego treść nie miała być traktowana jako erotyczna.

Mimo tego, ASA przychyliła się do skargi i nakazała zdjęcie reklamy z YouTube, twierdząc, że sposób pokazania tancerek, najazdy kamery na ich piersi i pośladki, choreografia oraz to, w jakim stopniu cały filmik skupia się na tym elemencie, świadczą o przedmiotowym traktowaniu kobiet. W związku z tym Renault umieściło w internecie nowy, bardzo podobny spot. Różni się tym, że gdy pojawiają się tancerki, kamera pokazuje wnętrze auta i napis: „Nasi kierowcy doświadczyli jazdy próbnej va va voom. Niestety, nie możemy pokazać wam tej części. Możemy jedynie zasugerować, byście sami zdecydowali się na jazdę próbną”.

Do ASA nie wpłynęły żadne skargi na drugą, bardzo podobną reklamę Renault Clio, w której to kobiety siedzą za kierownicą samochodu, a na ulicy pojawiają się tańczący panowie.

Reklamy dla Renault przygotowała agencja Scorch London.

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Renault zakazana za seksizm, francuski producent kpi z decyzji (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
Adopcja dzieci przez gejów: TAK. Najazd kamery na biustonosze i majtasy w reklamie: NIE. hahahahaha
odpowiedź
User
gooroo
ciekawe czy ta "afera" jest nakręcona z premedytacją by podgrzać publikę i dać kopa viralowi?
odpowiedź
User
aineko
gdzie tu przedmiotowe traktowanie, starym pannom się w głowach poprzewracało
odpowiedź