SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamodawcy preferują serwisy informacyjne od mediów społecznościowych

Specjaliści od PR-u i agencje reklamowe wciąż preferują reklamowanie się w sieci za pośrednictwem wydawców i dostarczycieli materiałów wysokiej jakości zamiast mediów społecznościowych - wynika z badań Stowarzyszenia Wydawców Internetowych (OPA).

Reklamodawcy preferują serwisy informacyjne od mediów społecznościowych

OPA przeanalizowało opinie osób dysponujących dużymi budżetami reklamowymi. Ich zdaniem w sieci najskuteczniejszym sposobem na promocję marki są serwisy dostarczycieli zawartości premium. Wydawcy oryginalnych treści mają zdecydowaną przewagę - są najskuteczniejszym reklamobiorcą według 46 procent ankietowanych. Drugie w tej klasyfikacji media społecznościowe zdobyły największe uznanie tylko u 16 procent badanych, a sieci reklam wideo 13 procent.

Wydawcy wygrywają z mediami społecznościowymi głównie dzięki zapewnianiu większych możliwości w zakresie promowania marki. 63 procent ankietowanych uważa, że dzięki reklamom w takich serwisach najskuteczniej spełnią cele swoich kampanii (27 procent dla social mediów), 61 procent ceni sobie wizerunek takich mediów (dla mediów społecznościowych ten argument wskazał tylko co piąty badany), a prawie połowa zwraca uwagę na odpowiedni kontekst do umieszczania swoich reklam (dla social mediów - 23 procent). Co więcej, według 41 procent specjalistów to dostawcy contentu wysokiej jakości oferują również najlepsze pozycje dla reklam i promują kreatywne rozwiązania. Podobne zalety w mediach społecznościowych dostrzega tylko 18 procent ankietowanych.

Social media w badaniu OPA mają przewagę jeżeli chodzi o docieranie do odbiorcy. Prawie czterech na pięciu ankietowanych uważa, że są optymalnym rozwiązaniem w tej kwestii (zalety wydawców na tym polu docenia niewiele mniej, 73 procent specjalistów od PR). 36 procent uważa też, że najlepiej nadają się do targetowania reklam (dla dostawców zawartości - 31 procent).

Dla twórców reklam najważniejsi odbiorcy to przedstawiciele pokolenia X (przedział wiekowy 30-44), pokolenia wyżu demograficznego (45-65) i pokolenia Y (20-29). Do dwóch pierwszych grup lepiej docierają wydawcy internetowi - wobec pokolenia Y skuteczniejsze natomiast są reklamy w social mediach.

Ze swoich kampanii reklamowych na stronach wydawców internetowych zadowolenie wyraża 78 procent ankietowanych. Z kolei skuteczność promowania marki na Facebooku pozytywnie ocenia 51 procent twórców reklam.

OPA przeprowadziło swoje badanie w sierpniu bieżącego roku, na 251 specjalistach od PR-u, zajmujących się promowaniem marki w internecie i dysponujących rocznym budżetem na reklamę cyfrową wysokości co najmniej miliona dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy preferują serwisy informacyjne od mediów społecznościowych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wbranzyodwielulat
Słusznie.... "soszjal midja" to mało efektywny kanał reklamowy... choć pewnie 20letni "guru" internetu się ze mną nie zgodzą;)
odpowiedź