SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamodawcy uciekają z Facebooka przez mowę nienawiści

Po kampanii feministycznych grup przeciwko obraźliwym komentarzom wobec kobiet na Facebooku, kilkanaście marek wycofało swoje reklamy z serwisu.

Reklamodawcy uciekają z Facebooka przez mowę nienawiści

MediaWeek i Reuters podają, że w ubiegłym tygodniu przynajmniej 13 firm zdecydowało się zrezygnować z reklamowania się na Facebooku. Jedną z nich miał być producent samochodów Nissan. Japońska firma jednak szybko wystosowała sprostowanie, w którym zapewniła, że zwróciła się do Facebooka z prośbą o zdjęcie tylko tych reklam, które wyświetlały się na stronach zawierających obraźliwe treści i to tylko w Wielkiej Brytanii. Nissan zapewnił jednak, że pozostaje w dobrych relacjach z największym serwisem społecznościowym świata i nie planuje zmieniać swojej strategii marketingowej.

Według MediaWeek, swoje reklamy z Facebooka wycofała również brytyjska instytucja finansowa Nationwide. Co więcej, w ogniu krytyki ze strony użytkowników serwisu za kampanie wyświetlające się na stronach zawierających obraźliwe treści znalazły się też m.in. American Express, British Airways i Sky.

W maju organizacje feministyczne pod wodzą Women, Action & the Media skierowały do Facebooka list otwarty, w którym chciały zwrócić uwagę na wielką skalę mowy nienawiści skierowanej wobec kobiet i publikowanej w serwisie. Internetowy gigant przyznał, że musi dopracować swoje sposoby zwalczania takich zachowań (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy uciekają z Facebooka przez mowę nienawiści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl