SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy Hondy, Harvey Nichols i Volvo zwycięzcami Cannes Lions

Kampanie reklamowe Hondy i Harvey Nichols oraz spot Volvo z Jean-Claude’em Van Damme’em zdobyły najważniejsze nagrody na festiwalu Cannes Lions 2014. Grand Prix zdobyły też m.in. akcja społeczna przeciw pedofilii i 24-godzinny teledysk „Happy” Pharrella Williamsa. Polskim agencjom przyznano trzy statuetki.

Article

Nagrodę Grand Prix for Good w kategorii kampanii społecznych przyznano akcji „Sweetie” przygotowanej przez agencję Lemz Amsterdam. W ramach kampanii awatar 10-letniej Filipinki był prezentowany na forach i chatach internetowych odwiedzanych przez pedofili, co pozwoliło namierzyć wielu z nich. Ogółem akcja zdobyła 14 nagród, w tym sześć Złotych Lwów w kategorii Cyber oraz po dwie w kategoriach Promo & Activation i Direct.


Kampania „Dźwięk Hondy” przygotowana przez agencję Dentsu Tokio otrzymała Grand Prix w kategorii Titanum obejmującej najbardziej przełomowe projekty. Akcja została zorganizowana z okazji rocznicy śmierci kierowcy Formuły 1 Ayrtona Senny (startującego w zespole McLaren Honda) - odtworzono, jedynie za pomocą dźwięku, jego występ w kwalifikacjach do wyścigu w Japonii w 1989 roku.


W kategorii Integrated, obejmującej najlepsze kampanie zintegrowane, Grand Prix przyznano za kampanię luksusowego londyńskiego centrum handlowego Harvey Nichols przygotowaną przez agencję Adam & Eve DDB. Akcja była prowadzona przed Bożym Narodzeniem pod hasłem „Przepraszam, że wydałem to na siebie”. Reklamy z tej kampanii otrzymały też Grand Prix w kategoriach Film i Press.


Drugie Grand Prix w kategorii Film, a także Grand Prix w kategorii Cyber, zdobył słynny spot internetowy „The Epic Split” z udziałem Jean-Claude’a Van Damme’a promujący ciężarówki Volvo. Ta reklama została uznana za jedną z najlepszych w ub.r. także przez polską branżę reklamową (zobacz szczegóły). Agencja Forsman & Bodenfors, która przygotowała ten spot, zdobyła tytuł niezależnej agencji reklamowej roku.

Sieciową agencją roku została Ogilvy & Mather, a agencją roku - Adam & Eve DDB.


Grand Prix w kategorii Cyber zdobyły też 24-godzinny interaktywny teledysk do piosenki „Happy” Pharrella Williamsa przygotowany przez agencję Iconoclast oraz kampania „Fast casual dining” autorstwa agencji Creative Artists promująca restauracje Chipotle Mexican Grill.


W kategorii Innovation nagrodę Grand Prix otrzymał projekt „MegaTwarze” zrealizowany przez firmę MegaFon wspólnie z agencją Axis Moscow podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi.


Grand Prix w kategorii Creative Effectiveness zdobyła kampania „Guilt Trips” przygotowana dla linii kolejowych V/Line przez agencję McCann Melbourne.


Grand Prix w kategorii Media przyznano akcji „Happy ID” przygotowanej dla Coca-Coli przez peruwiańską agencję McCann Lima.


Na festiwalu polskie agencje zdobyły trzy nagrody: Cheil Polska otrzymała Brązowe Lwy w kategorii PR i Srebrne Lwy w kategorii Media za akcję „Bardzo dobre maniery”, a Ogilvy & Mather - Srebrne Lwy w kategorii PR za kampanię „Język polski jest ą ę” (zobacz szczegóły obu akcji).

Do tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions zgłoszono rekordową liczbę 37 427 prac z 97 krajów, w tym 135 zgłoszeń z Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy Hondy, Harvey Nichols i Volvo zwycięzcami Cannes Lions

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
babol
A gdzie jest mój komentarz na temat HAPPY jako plagiatu?
8 8
odpowiedź