SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w TVN tanieją o 8,6 proc. Najdrożej przy „Mam talent” i „MasterChefie”

We wrześniowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o 8,6 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy talent-show „Mam talent” (maksymalnie 81 tys. zł) i „MasterChef” (nawet 73,7 tys. zł).

Reklamy w TVN tanieją o 8,6 proc. Najdrożej przy „Mam talent” i „MasterChefie”

Spoty przy emitowanym w sobotnie wieczory „Mam talent” kosztują obecnie od 57,1 do 81 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). To prawie tyle samo co przed rokiem, kiedy ceny tych spotów wynosiły od 55,9 do 81 tys. zł.

Z kolei na reklamę przy niedzielnym talent-show - kulinarnym „MasterChef” - trzeba wydać od 63,4 do 73,7 tys. zł. To sporo więcej niż rok wcześniej, gdy reklamy przy programie kosztowały od 48,7 do 59,2 tys. zł. Natomiast ceny spotów przy pokazywanych w czwartki „Kuchennych rewolucjach” wynoszą od 36,2 do 63,4 tys. zł (wobec 44,8-60,8 tys. zł przed rokiem).

>>> TVN stawia na sprawdzone formaty i telenowelę hybrydową

Wśród seriali najdroższy jest „Przepis na życie” (nadawany w niedziele po „MasterChefie”) - reklamy przy nim kosztują 64,5-66,6 tys. zł. Rok temu TVN pokazywał w tym paśmie filmy fabularne, a za spot trzeba było zapłacić maksymalnie 40,8 tys. zł.

Reklamy przy „Lekarzach” kosztują od 42,4 do 65,9 tys. zł (sporo więcej niż przed rokiem, gdy trzeba było za nie zapłacić od 34,4 do 53,9 tys. zł), przy „Prawie Agaty” - od 43,4 do 62,5 tys. zł (wobec 43,2-51,9 tys. zł we wrześniu ub.r.), przy „Na Wspólnej” - 49,6 tys. zł (1,4 tys. zł mniej niż rok wcześniej), a przy „W-11 Wydziale śledczym” - od 26,9 do 30,4 tys. zł (przed rokiem było to 25,9-28,4 tys. zł).

Na reklamę przy środowej „Bitwie o dom” trzeba wydać od 33,4 do 54,4 tys. zł (przed rokiem w tym paśmie nadawane były filmy, przy których najdroższy spot kosztował 43,9 tys. zł). Ceny spotów przy talk-show Kuby Wojewódzkiego wynoszą od 22,3 do 44,1 tys. zł (wobec 22-42,9 tys. zł rok temu). Natomiast reklamy przy telenoweli „Wawa Non Stop” (przeczytaj o niej więcej) kosztują od 16,9 do 30,8 tys. zł.

Ceny spotów przy „Faktach” wynoszą 59,2 tys. zł (przy emisji w dzień powszedni), 53,6 tys. zł (sobota) i 65,6 tys. zł (niedziela). Rok temu trzeba było za nie zapłacić, odpowiednio, 58,5 53,8 i 64,3 tys. zł.

Wśród pakietów GRP najdroższy jest jak zwykle ten skierowany do mężczyzn w wieku 16-39 lat - punkt GRP kosztuje w nim 9,47 tys. zł, 620 zł więcej niż przed rokiem. Natomiast za punkt GRP w pakiecie do wszystkich widzów w wieku 16-49 lat trzeba zapłacić 5,93 tys. zł, tyle samo co rok temu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tanieją o 8,6 proc. Najdrożej przy „Mam talent” i „MasterChefie”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
d
dzwie się reklamowaca ze w ogóle chcą płacic za reklama swoich produktów w made in Miszczak tvn Badzewie reklamuje szmire taki będzie odbior
12 15
odpowiedź
User
miko1aj
Szkoda, że reklamy tanieją. Dla jakości telewizji niczego dobrego to nie wróży, choć "Tańce", "Gotowania" i "Śpiewy" raczej już świadczą o wątpliwej jakości rozrywki w cienkim pudle, niemniej i dla branży reklamowej "taniość" umieszczenia równa się często taniości pomysłu i taniości wykonania.
Już teraz, odnoszę wrażenie, reklamy są zbyt tanie – reklamodawcy może i marudzą, bo wydaje się, że możnaby wszystko mieć w niższej cenie, niemniej spoglądając na jakość polskich spotów, ich "rozmach" realizacyjny i "myślowy", ich bylejakość i nudę przeogromną, którą reklamodawcy mylą często z bezpieczeństwem, można odnieść wrażenie, że zbyt wielu na zbyt wiele właśnie stać. Reklama jako informacja handlowa – marketerzy powinni się cieszyć. Ale tylko oni.
12 8
odpowiedź
User
Kanye West
User "d" - należy pan do grona "wielbicieli słoneczka"? Po prostu TVN ogląda duża ilość osób młodych z średnich i dużych miast, więc to jest najlepsza grupa docelowa reklamodawców. A jak Ci nie pasuje ta telewizja to znajdź sobie jakieś superambitne stacje lub programy i przestań pisać pierdoły!
9 10
odpowiedź
User
oszczędny
@Kanye West. Jesteś za bardzo młody ,żeby coś zrozumieć. Jest zupełnie odwrotnie,gdyż najnowsze dane pokazują wyrażnie,że oglądalność TVN-u maleje.I piszą o tym właśnie wirtualne media, Dlaczego tak się dzieje?Bo młodzieży i starszym również znudziła się telewizja reklamowo-powtórkowa. Zagraniczne stacje też nadają reklamy,ale jest ich 2-3 razy mniej niż na polskich stacjach typu TVP,TVN czy Polsat.
10 9
odpowiedź
User
Kanye West
oszczędny - to żadne odkrycie, że spada oglądalność największych stacji telewizyjnych..(np na rzecz telewizji tematycznych itd). I wszyscy na tym tracą, nie tylko TVN. Chodziło mi o to, że i tak np. TVN czy Polsat są bardziej pożądane dla reklamodawców pod względem profilu odbiorcy niż np. TVP. Wszyscy tracą, emisja reklam tanieje i nie trzeba pod każdym takim newsem wypisywać głupich postów jak np "d".
8 8
odpowiedź