SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy wideo najczęściej blokowane przez internautów w Niemczech, Austrii i Kanadzie. Polska w czołówce

Stosowanie przez użytkowników aplikacji blokujących reklamy przynosi coraz więcej strat segmentowi wideo. Najwięcej klipów reklamowych jest blokowanych w Niemczech, Austrii i Kanadzie, Polska na siódmym miejscu na świecie - wynika z badań SecretMedia.

Article

SecretMedia jest firmą zajmującą się udostępnianiem wydawcom i reklamodawcom rozwiązań mających chronić ich przed działaniem aplikacji blokujących reklamy. Swoje wyliczenia dotyczące blokowania treści wideo SecretMedia oparł na danych pochodzących z blockerów zainstalowanych w ponad miliard urządzeń (smartfonów, tabletów i desktopów) w 42 krajach na całym świecie, w których internetu używa ponad 30 proc. populacji mieszkańców.

Dane wskazują, że reklamowe filmy wideo w największym stopniu (na poziomie 62 proc.) są blokowane na terenie Niemiec. Nieco niższy wskaźnik (53 proc.) występuje w Austrii, na trzecim miejscu listy plasuje się Kanada, gdzie 43 proc. reklam wideo jest blokowanych przez odpowiednie aplikacje. Polska, z wynikiem na poziomie 40 proc. zajmuje w tym rankingu wysoką 7. pozycję.

- Trzeba pamiętać, że podane wielkości są średnią dotyczącą konkretnego kraju - podkreśla w komentarzu do opracowania Frederic Montagnon, CEO SecretMedia. - Tymczasem w każdym regionie stopień blokowania reklam wideo może być bardzo różny. Na przykład średni poziom blokowania wideo w USA wynosi w naszych szacunkach 26 proc. Tymczasem w takich miastach jak Nowy Jork, San Francisco czy Seattle sięga on poziomu 43 proc.

Według Montagnona wysoki procent reklam wideo blokowanych w Niemczech nie musi wynikać z wyjątkowej niechęci mieszkańców tego kraju do klipów promujących towary czy marki. Może on być spowodowany faktem, że Eyeo, producent najpopularniejszego programu do blokowania reklam - Adblocka Plus - jest firmą niemiecką, o której szeroko mówi się w tamtejszych mediach i w internecie.

Według analityków SecretMedia rosnąca popularność blokowania klipów reklamowych jest szczególnie dotkliwa dla wydawców i reklamodawców, bowiem wideo jest najszybciej rozwijającym się obecnie segmentem reklamy cyfrowej - według prognoz w 2017 r. tylko w USA na ten rodzaj promocji firmy wydadzą ponad 9 mld dol.

Eksperci nie ukrywają przy tym, że wina za wysoki stopień blokad reklam wideo w dużej części leży po stronie wydawców i agencji reklamowych, które na początku boomu związanego z reklamą filmową w internecie powszechnie stosowali irytujące użytkowników rozwiązania - reklamy wideo włączały się automatycznie, a jednocześnie dźwięk w nich był domyślnie ustawiony na pełen regulator. Ostatnio coraz więcej wydawców wycofuje się z podobnych rozwiązań, jednak jest już za późno, bowiem wielu użytkowników zdążyło zrazić się do reklam wideo jako wyjątkowo agresywnych i denerwujących form promocji w internecie.

Na winę wydawców i reklamodawców, która doprowadziła do wysokiej popularności blockerów zwracali uwagę w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl także eksperci z polskiego rynku, m.in. Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej” ds. online.

- Popularność blockerów to efekt zmęczenia internautów - podkreśla Paweł Nowacki. - Model rozliczeniowy jaki istnieje między reklamodawcami a wydawcami serwisów, czyli odsłony i emitowanie na nich reklam oraz spadające ceny (automatyzacja emisji reklam, zwiększenie powierzchni - przybywa wciąż serwisów) sprawia, że w najpopularniejszych serwisach emituje się banerów coraz więcej. Przybywa form i stref reklamowych. To męczy użytkownika. No i był taki okres w sieci, że bardzo intruzywne reklamy (pływające, dźwięk) mocno zniechęciły internautów dlatego chętnie sięgają po Adblocka - wyjaśnia Nowacki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy wideo najczęściej blokowane przez internautów w Niemczech, Austrii i Kanadzie. Polska w czołówce

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Próbowałem żyć bez adblocka. Wytrzymałem cały dzień. Gdzie nie wejdę to syf zasłaniający treści, na wp media markt zasłonił całą treść strony głównej! Na interii jakieś biuro podróży, które nie chciało się zamknąć. Dość! Bez adblocka po prostu się nie da.
21 8
odpowiedź
User
privat
Te statystyki zupełnie inaczej by wyglądały, gdyby nie kompletny brak umiaru wielu portali. W gruncie rzeczy portale same podcinają sobie gałąź na której siedzą.
15 8
odpowiedź
User
Straty
Jakich strat? Produkujesz materiał wideo i go publikujesz za opłatą, albo sprzedajesz licencję na wyświetlanie. Co mają do tego reklamy?
11 8
odpowiedź
User
Kurak
Umieszczając coś publicznie w internecie nie jesteś mi nic winien jako użytkownikowi, tak samo jak ja jako użytkownik nie jestem winien tobie. Taka prosta zasada a tylu webmasterów, blogerów, itd. tego nie rozumie, myśląc że coś im się należy i że użytkownik coś powinien na ich stronie.

I zaczyna się zmuszanie do oglądania reklam - dźwięk, popupy, wymyślne guziki które trzeba kliknąć aby zatrzymać reklamę lub odwrotnie klikanie których ją wyświetla, wykrywanie adblocka skryptami i obrażenie użytkowników, itd. - asortyment jest spory.

Prosty przykład - legalny portal z serialami z popularnej polskiej stacji TV wymyślił sobie nie tylko że będzie emitował reklamy przed video i w trakcie(ok niech będzie, jest tak jak w TV) ale że okno a raczej zakładka z video musi być aktywna - czyli nie możesz sobie coś innego klikać czy to w przeglądarce czy na komputerze. To tak jak by nie wolno było przełączyć kanału w TV póki nie obejrzysz reklamy. Dobrze że łaskawie można wyciszyć, choć proponuję i to wyłączyć co będzie taki złodziejski użyszkodnik wyciszał.

Jako że wpadłem obejrzeć coś jednorazowo, nawet nie dla siebie to wkurzony olałem sprawę. Ale jako regularny użytkownik? Rozumiem że używając kija zachęci się mnie oglądania reklam czy kupna abonamentu. A potem się płacze na Adblocka czy inne wtyczki/skrypty umożliwiające dostęp do treści. Jak się sieje to się zbiera.
13 8
odpowiedź
User
Adam_Sh
gdyby reklamy były odpowiednio targetowane (a przecież mogą być i to bardzo precyzyjnie), były ciekawe, miały dobrą kreację, to użytkownicy nie robiliby tu specjalnych problemów. A tak masa niepotrzebnych reklam, mało ciekawych, przaśnych i efekty są jakie są.
11 8
odpowiedź