SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rekord TOK FM, coraz gorsze wyniki Trójki i Jedynki

W okresie od lutego do kwietnia br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowało TOK FM. Z kolei na czele spadków była Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. polskie radio Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lutego do kwietnia 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,8 proc., po stracie względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,3 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,2 pkt. proc.).

Szóste miejsce z wynikiem na poziomie 2,5 pkt. proc. zajęło TOK FM. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy średni udział tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia. Stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,7 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

- Radio TOK FM dostarcza swoim słuchaczom pełne spektrum informacji i opinii. Bardzo nas cieszy, że docenia to coraz większa liczba osób. Uznanie zyskują również nowe programy na naszej antenie, takie jak sobotni i niedzielny „Magazyn Radia TOK FM” Karoliny Głowackiej i Przemysława Iwańczyka, „Świat się chwieje” Grzegorza Sroczyńskiego czy „Nasłuchiwanie” Jerzego Sosnowskiego - mówi Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM.

Duży wzrost odnotowało również Antyradio, które w zestawieniu było ósme. Jego średni udział zwiększył się o 0,3 pkt. proc. do 1,7 proc.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali styczeń-marzec 2016 miał również 0,4 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekord TOK FM, coraz gorsze wyniki Trójki i Jedynki

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Może ja mam zbyt wysublimowany słuch, ale dla mnie zwrot "coraz gorsze" oznacza, że to już któreś z kolei pogorszenie. A tymczasem w wynikach słuchalności Trójki, której dotyczy ten zwrot, poprzedni okres był zdecydowanie wzrostowy. W znaczeniu użytym przez autora "coraz gorsze" wyniki ma też VOX FM, a "coraz lepsze" Radio Maryja.
Moja opinia jest taka, że ktoś tu myśli życzeniowo, zamiast rzeczowo. Co wygląda po prostu słabo na branżowym portalu.
71 45
odpowiedź
User
Henio
A PR(L) 24 oczywiście na dnie.Miało być radio informacyjne a jest radio rządowe.Na dodatek zatrudniono szmaciarzy z tabloidów,którzy teraz prowadzą poranki.Totalne dno!!!!
66 32
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Gdyby lepsze wyniki TOK FM szły w parze z lepszym poziomem merytorycznym i ambitniejszym programem, byłoby się czym podniecać. Niestety TOK FM jest tylko potwierdzeniem reguły, że nie wszystko co masowe jest dobre... Lewacka propaganda i tyle, szkoda nawet gadać o tym radiu. Taki radiowy odpowiednik TVN24.

Polskie Radio może ma niższe słupki słuchalności, ale w przypadku mediów publicznych to przecież jest zupełnie nieistotne. Między innymi po to jest potrzebny abonament, żeby Polskie Radio mogło robić swoje i nie przejmować się tym, czy ma wysokie słupki, czy niskie. Najważniejsze, że Polskie Radio propaguje dobre i szlachetne wzorce, program jest adresowany do słuchaczy bardziej wymagających (choć Trójkę można byłoby jeszcze trochę "dowietrzyć", bo nadal jest za mało misyjna).
odpowiedź
User
Nie dla TVPiS i radia PiS
Maciej konserwatywny:

PiSowi jest potrzebny abonament aby nadal mógł prać mózgi i wciskać swoją wersje rzeczywistości której nie ma. Ja się nie zgadzam aby moje pieniądze szły na programy kościelne i patriotyczne. Jak słyszę takie audycje to radio wyłączam. Nie trawie sztucznego patriotyzmu wg PiSu. Jeżeli to jest misja radia i telewizji to wolę oddać odbiorniki na złom. Telewizor już wyrzuciłam.
67 37
odpowiedź
User
mła
Najciekawszego w tych tabelach nie widać. Skoro trzymiesięczne fale dla 1ki i 3ki spadają już drugi raz to znaczy że miesięczne wyniki poleciały na łeb. Prawdziwy zwał będzie za miesiąc gdy z fali zniknie luty który dla obu stacji był jeszcze niezły. Dobra zmiana dynamizuje proces upadku publicznego radia.
45 23
odpowiedź