RMF FM powiększa przewagę nad Radio ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki
Pozycja lidera rynku radiowego w IV kwartale ub.r. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Muzo.fm, zaś na przeciwnym biegunie znalazła się Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od października do grudnia 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,49 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc., po spadku o 6,25 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 9,7 pkt. proc. do 11,2 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 11,21 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 16,42 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (wzrost o 16,67 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Muzo.fm, które zajęło ostatnią lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 100 proc. do 0,2 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | październik : grudzień 2010 | październik : grudzień 2011 | październik : grudzień 2012 | październik : grudzień 2013 | październik : grudzień 2014 | październik : grudzień 2015 |
RMF FM | 26,1% | 26,7% | 24,6% | 23,5% | 24,1% | 24,7% |
Radio Zet | 16,0% | 15,7% | 16,0% | 15,5% | 14,4% | 13,5% |
Jedynka | 13,1% | 12,2% | 10,4% | 10,4% | 10,7% | 9,5% |
Trójka | 8,0% | 7,9% | 7,3% | 7,8% | 6,7% | 7,8% |
VOX | 1,4% | 1,5% | 1,8% | 1,3% | 3,6% | 4,2% |
Radio Maryja | 2,1% | 1,8% | 2,8% | 2,3% | 1,7% | 1,7% |
TOK FM | 1,4% | 1,4% | 1,1% | 1,2% | 1,2% | 1,5% |
RMF Classic | - | 0,7% | 0,9% | 1,0% | 1,2% | 1,3% |
Antyradio | - | - | - | - | 0,7% | 1,3% |
Dwójka | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,2% | 0,4% | 0,6% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | - | - | - | - | 0,2% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | październik 2014 : grudzień 2014 | styczeń 2015 : marzec 2015 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 | lipiec 2015 : wrzesień 2015 | październik 2015 : grudzień 2015 |
RMF FM | 24,1% | 25,7% | 24,2% | 24,9% | 24,7% |
Radio Zet | 14,4% | 13,2% | 14,1% | 13,8% | 13,5% |
Jedynka | 10,7% | 9,0% | 9,8% | 9,6% | 9,5% |
Trójka | 6,7% | 7,2% | 8,3% | 7,9% | 7,8% |
VOX | 3,6% | 4,0% | 4,0% | 3,5% | 4,2% |
Radio Maryja | 1,7% | 2,0% | 1,6% | 2,0% | 1,7% |
TOK FM | 1,2% | 1,3% | 1,5% | 1,4% | 1,5% |
RMF Classic | 1,2% | 1,2% | 1,1% | 1,2% | 1,3% |
Antyradio | 0,7% | 0,8% | 1,1% | 1,0% | 1,3% |
Dwójka | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,4% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,3% | 0,1% | 0,2% | 0,2% |
N= | 21 079 | 20 907 | 21 048 | 20 938 | 21 047 |
)
Dołącz do dyskusji: RMF FM powiększa przewagę nad Radio ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki