SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio

W okresie od marca do maja br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu ex aequo zanotowały TOK FM i Antyradio. Z kolei na czele spadków była Trójka - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,2 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,3 proc. W fali marzec-maj 2017 wynik tej stacji wyniósł 13,9 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc. Jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji w trzymiesięcznych falach (poprzednio taki wynik Jedynka osiągnęła w drugim kwartale ub.r.).

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (do góry o 0,2 pkt. proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,5 pkt. proc., ex aequo odnotowały dwie stacje: TOK FM (6. pozycja w rankingu) i Antyradio (awans z 8. na. 7 lokatę). Wynik tej pierwszej stacji zwiększył się do 2,4 proc., a drugiej - do 1,8 proc. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, wynik Antyradia jest najwyższym średnim udziałem tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali marzec-maj 2016 miał 0,3 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Zaraz zacznie się wyśmiewanie PR24 przez lewaków, bo ma tylko 0,4%. Sugerowałbym lewakom przy okazji wyśmiać też Dwójkę, bo ma wyniki niewiele lepsze (0,5%), a przecież według ich TOKu myślenia, stacje radiowe z tak niską słuchalnością są złe, hahahahahaha!

Słuchalność PR24 jest stabilna od wielu miesięcy. Twarde 0,4%. Radio nie zyskuje, ale też nie traci. Podobnie jak Dwójka, PR24 też znalazło swoją niszę i dla niej działa. Tak trzymać!

Trójka nieźle straciła. Jeszcze parę miesięcy temu miała 7,8%, teraz już tylko 7%. To znak, że zmiany idą tam w prawidłowym kierunku, tylko idą zbyt wolno. Wciąż jednak nie tracę nadziei, że nowy dyrektor bardziej "przewietrzy" Trójkę, bo jeszcze jest co oraz kogo "przewietrzać" (nie będę rzucał konkretnymi nazwiskami - każdy inteligent wie, o kogo chodzi). Mam nadzieję, że wkrótce "przewietrzonej" Trójki posłucham z większą przyjemnością, bo teraz jeszcze nie o każdej porze można tę stację włączyć.
odpowiedź
User
Ała
Powoli i w tle rośnie potencjał zmian.
Kanały wspierające obecną władzę stabilnie zmniejszają zasięg. Krok po kroku schodami w dół. I w telewizji i radio.
Rosną opozycyjne do rządu.

Nic nie trwa wiecznie. A w zakresie rynku medialnego, media publiczne też nie muszą być ostatnim szczeblem ewolucji.
58 7
odpowiedź
User
asdw kocham RMF FM, a Radiem ZET się brzydzę
RMF FM rulez! Najwyższa słuchalność w kraju - i o to chodzi!!!! Tylko w RMF FM najwięksi fachowcy od radia. Wspaniałe radio z Krakowa, dla całej Polski. Tylko RMF FM robi to, czego Polacy oczekują! RMF FM docenia oczekiwania Polaków, a Polacy doceniają RMF FM i tak to się kręci. Codziennie budzę się z RMF FM, z RMF FM zjadam śniadanie, z RMF FM jadę do pracy, z RMF FM pracuję i z RMF FM jadę z pracy do domu. I mam świadomość, że razem ze mną robią tak miliony Polaków i to jest wspaniałe. Świetna energetyzująca muzyka, świetne FAKTY, świetne radio! Zawsze i wszędzie RMF FM najlepszym radiem wszechświata będzie, o tak!
10 62
odpowiedź
User
drak
Trójka nieźle straciła. Jeszcze parę miesięcy temu miała 7,8%, teraz już tylko 7%. To znak, że zmiany idą tam w prawidłowym kierunku

nigdy nie pojmę tej prawackiej logiki...
im gorzej tym lepiej... tak, rozwalanie idzie wam całkiem sprawnie...
a może byście coś pozytywnego stworzyli?

ps. cieszy pozycja toruńskiej rozgłośni za antyradiem - najlepszą muzyką rockową w eterze!
61 8
odpowiedź
User
Herbatnik
Zaraz zacznie się wyśmiewanie PR24 przez lewaków, bo ma tylko 0,4%. Sugerowałbym lewakom przy okazji wyśmiać też Dwójkę, bo ma wyniki niewiele lepsze (0,5%), a przecież według ich TOKu myślenia, stacje radiowe z tak niską słuchalnością są złe, hahahahahaha!

Słuchalność PR24 jest stabilna od wielu miesięcy. Twarde 0,4%. Radio nie zyskuje, ale też nie traci. Podobnie jak Dwójka, PR24 też znalazło swoją niszę i dla niej działa. Tak trzymać!

Hehe, no tak. Jak to mawiał pewien naczelnik, nie ważne żeby słuchali, ważne, żeby płacili abonament. Swoją drogą co to za pomysł, żeby obsadzać radio swoimi i wtedy, przy dymku znad kubka kawy słuchać miłych sobie głosów. Skoro taka Trójka miała stale poszerzające się grono słuchaczy, znaczy, że odpowiadała im obsada redaktorów, klimat, muzyka i poruszane tematy. Skąd teraz potrzeba niszczenia tego. Tylko po to by obsadzić kolejne miejsce swoimi?

Trójka nieźle straciła. Jeszcze parę miesięcy temu miała 7,8%, teraz już tylko 7%. To znak, że zmiany idą tam w prawidłowym kierunku, tylko idą zbyt wolno. Wciąż jednak nie tracę nadziei, że nowy dyrektor bardziej "przewietrzy" Trójkę, bo jeszcze jest co oraz kogo "przewietrzać" (nie będę rzucał konkretnymi nazwiskami - każdy inteligent wie, o kogo chodzi). Mam nadzieję, że wkrótce "przewietrzonej" Trójki posłucham z większą przyjemnością, bo teraz jeszcze nie o każdej porze można tę stację włączyć.
1 8
odpowiedź
User
ani grosza
He , he władza przygotowuje media powiedzmy narodowe do likwidacji, następca oprócz kosztów i ulżenia społeczeństwu od abonamentów na istotny argument suweren nie chce tego oglądać i słuchać o płaceniu nie wspominając.
13 3
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Trójka nieźle straciła. Jeszcze parę miesięcy temu miała 7,8%, teraz już tylko 7%. To znak, że zmiany idą tam w prawidłowym kierunku

nigdy nie pojmę tej prawackiej logiki...
im gorzej tym lepiej... tak, rozwalanie idzie wam całkiem sprawnie...
a może byście coś pozytywnego stworzyli?

Jeżeli według ciebie im wyższe słupki słuchalności, tym lepsze radio, śmiało możesz się przełączyć na RMF FM, przecież ono ma taaaakie wysokie słupki, czyli według waszego TOKu myślenia, jest merytorycznie najlepszym radiem, prawda?

W Trójce jest gorzej tylko pod względem słupków słuchalności. I dobrze, że Trójka powoli przestaje być radiem masowym, bo coś, co jest bardzo popularne, zazwyczaj ma niską wartość... Ogólny poziom merytoryczny Trójki przez ostatni rok bardzo się podwyższył dzięki ściągnięciu do Trójki kilku wartościowych konserwatywnych dziennikarzy, których audycji słucham z największą przyjemnością.
7 42
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
He , he władza przygotowuje media powiedzmy narodowe do likwidacji, następca oprócz kosztów i ulżenia społeczeństwu od abonamentów na istotny argument suweren nie chce tego oglądać i słuchać o płaceniu nie wspominając.

Hahahahaha, skoro tobie nie nudzi się nawijać w kółko o tym samym, to ja też nie znudzę się przypominać, że likwidacja mediów "powiedzmy narodowych" będzie możliwa tylko w twoich lewackich marzeniach i na szczęście tylko tam. Nikt nigdy nie zlikwiduje mediów "powiedzmy narodowych".
4 27
odpowiedź
User
swordfish
Dokładnie. To, że masy ludzi stołuje się w McDonaldzie i w innych Fast Foodach nie znaczy, że w Restauracji z obsługą kelnerską jest gorzej.
7 21
odpowiedź
User
Rob
Jak można słuchać rmf czy zetki play lista smetna non stop pociskaja tani pop oklepane kawałki a już nie wspomnę gwiazd z programu idol voce in Poland. Konkursy też bardzo ambitne a do tego reklamy na sraczke na swedzaca pochwe... Ale niestety nie ma w eterze wyboru
24 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing