SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,4 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 14,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku zmalał z 11,1 proc. do 10,3 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,9 pkt. proc. (do 2,0 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 1,7 proc. (czyli tyle samo, ile przed rokiem). Stacja jednak od 2 grudnia br., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).

 

 

udział w czasie słuchania %

wrzesień 2008 : listopad 2008

wrzesień 2009 : listopad 2009

wrzesień 2010 : listopad 2010

wrzesień 2011 : listopad 2011

wrzesień 2012 : listopad 2012

wrzesień 2013 : listopad 2013

Radio RMF FM

23,0%

25,4%

26,8%

26,8%

25,3%

23,9%

Radio ZET

18,4%

15,9%

16,3%

16,2%

15,2%

14,9%

Jedynka

12,6%

12,3%

13,0%

11,5%

11,1%

10,3%

Trójka

6,5%

7,0%

7,6%

8,2%

7,5%

7,5%

Radio Maryja

1,9%

2,0%

1,8%

2,0%

2,9%

2,0%

ESKA ROCK

0,6%

1,1%

1,5%

1,4%

1,7%

1,7%

Radio TOK FM

1,2%

0,9%

1,3%

1,3%

1,1%

1,1%

RMF Classic

0,4%

0,5%

0,6%

0,7%

0,8%

1,0%

Czwórka

0,3%

0,2%

0,2%

0,4%

0,5%

0,4%

Dwójka

0,8%

0,7%

0,7%

0,7%

0,5%

0,4%

CHILLI ZET

0,0%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

0,4%

Radio PiN

-

0,1%

0,2%

0,1%

0,2%

0,1%

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

udział w czasie słuchania %

wrzesień 2012 : listopad 2012

grudzień 2012 : luty 2013

marzec 2013 : maj 2013

czerwiec 2013 : sierpień 2013

wrzesień 2013 : listopad 2013

Radio RMF FM

25,3%

24,2%

26,9%

25,0%

23,9%

Radio ZET

15,2%

15,2%

15,9%

14,4%

14,9%

Jedynka

11,1%

10,2%

10,0%

11,0%

10,3%

Trójka

7,5%

7,5%

7,2%

7,0%

7,5%

Radio Maryja

2,9%

2,7%

2,4%

2,0%

2,0%

ESKA ROCK

1,7%

1,8%

1,6%

1,5%

1,7%

Radio TOK FM

1,1%

1,1%

1,0%

1,1%

1,1%

RMF Classic

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

1,0%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

CHILLI ZET

0,4%

0,5%

0,5%

0,4%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,1%

N=

21 048

21 058

21 034

21 044

21 058


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słuchacz
Nie dziwię się. RMF, przynajmniej dla mnie, już dawno zrobił się nieatrakcyjny.
36 11
odpowiedź
User
byly sluchacz
kiedys słuchałem codziennie rmf fm ale od pół roku przestałem bo ciągle grają to samą muzykę do tego co chwile reklama ta sama leci a po za tym gadają co kilka minut o tym ich porąbanym konkursie pechowa 13 i każą słać sms.Nic dziwnego ze ludzie maja dosc sluchania w kołko tego samego.
41 10
odpowiedź
User
Radzio
Słuchacze RM "odchodzą"... [*]
25 24
odpowiedź
User
dariusz matuszak
I nie dziwię się że RMF spada. Chyba przestali się przykładać do roboty. Muza ciągle taka sama, a jak się zasadzą na jakiś kawałek to powodują że on brzydnie. Wiadomości liche i pełno reklam. Lipa panowie i panie. Lipa.
36 10
odpowiedź
User
aniou
Dużo słuchaczek Radio Maryja na pewno słucha go teraz w niebie.
28 23
odpowiedź