SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

fot. Shutterstock.com Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc.

- Cieszy nas, że Polacy docenili tegoroczną odsłonę Lata z Radiem oraz jakość relacji z najważniejszych wydarzeń w lipcu i sierpniu, takich jak szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, a także Igrzyska Olimpijskie - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - Jesteśmy również zadowoleni z ciepłego przyjęcia przedporanka „Podwójne espresso” i pozytywnych reakcji na sienkiewiczowskie lato z „Ogniem i mieczem” - dodaje.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,6 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,4 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2011 : sierpień 2011

czerwiec 2012 : sierpień 2012

czerwiec 2013 : sierpień 2013

czerwiec 2014 : sierpień 2014

czerwiec 2015 : sierpień 2015

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

25,9%

25,1%

25,0%

24,0%

24,7%

24,9%

Radio ZET

16,4%

15,2%

14,4%

15,3%

13,7%

13,2%

Jedynka

11,7%

12,6%

11,0%

10,9%

9,7%

8,9%

Trójka

8,0%

8,7%

7,0%

7,3%

7,7%

7,6%

VOX

1,7%

1,9%

1,5%

3,4%

3,4%

4,4%

Radio Maryja

2,1%

2,3%

2,0%

2,2%

1,8%

2,1%

Radio TOK FM

1,2%

1,1%

1,1%

1,3%

1,5%

1,8%

Antyradio

-

-

-

0,8%

1,0%

1,3%

RMF Classic

0,7%

0,9%

0,9%

1,0%

1,2%

1,0%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,2%

0,1%

0,1%

0,2%

0,2%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

czerwiec 2016 : sierpień 2016

Radio RMF FM

24,7%

25,0%

23,8%

25,0%

24,9%

Radio ZET

13,7%

14,1%

13,6%

13,9%

13,2%

Jedynka

9,7%

9,2%

9,4%

8,4%

8,9%

Trójka

7,7%

8,0%

8,4%

8,0%

7,6%

VOX

3,4%

4,0%

4,2%

4,0%

4,4%

Radio Maryja

1,8%

1,8%

2,1%

1,5%

2,1%

Radio TOK FM

1,5%

1,3%

1,9%

1,9%

1,8%

Antyradio

1,0%

1,1%

1,5%

1,3%

1,3%

RMF Classic

1,2%

1,1%

1,4%

1,3%

1,0%

Dwójka

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

0,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

0,4%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,3%

0,2%

N=

20 967

21 020

20 996

20 993

20 849

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sluch
RMF jest nijaki, dla nikogo. Jeśli ta stacja nie określi swojej tożsamości to za parę lat będzie miała problem z osiąganiem takich wyników jak dziś bo ludzie coraz mniej przywiązują się do konkretnych stacji radiowych
41 13
odpowiedź
User
Adamm11
Radio Zet cuz jeszcze w poprzednim badaniu miało 14,1% czyli przyzwoity wynik, dlaczego teraz jest 13,2 ?, dlatego że niestety pomimo tego że od lat słucham Zetki to ramowka wakacyjna była czasami monotonna w kółko cały dzień Upalne Granie bez Cienia Mówienia z krótkimi wstawkami prowadzących bez sensu i reklamy oczywiście. Na jesień przewiduje wzrost bo ramowka uważam jest ciekawa i mam nadzieje ze do końca roku z powrotem będzie ok. 14%
23 14
odpowiedź
User
14% ambitnie
Radio Zet cuz jeszcze w poprzednim badaniu miało 14,1% czyli przyzwoity wynik, dlaczego teraz jest 13,2 ?, dlatego że niestety pomimo tego że od lat słucham Zetki to ramowka wakacyjna była czasami monotonna w kółko cały dzień Upalne Granie bez Cienia Mówienia z krótkimi wstawkami prowadzących bez sensu i reklamy oczywiście. Na jesień przewiduje wzrost bo ramowka uważam jest ciekawa i mam nadzieje ze do końca roku z powrotem będzie ok. 14%
10 9
odpowiedź
User
Piotr ze 100licy
Ja też bardzo ciepło przyjąłem wczesnoporanne "Podwójne espresso" - rewelacyjna audycja, dzięki której w Jedynce powiało pewną świeżością. Osobiście chciałbym, żeby podobnych audycji było więcej w ciągu dnia, co pozwoliłoby odświeżyć formułę Jedynki, dostosować ją do rytmu dnia współczesnych ludzi i odmłodzić audytorium. Chyba już czas najwyższy pogonić z Jedynki różnych Czejarków i innych takich, którzy wciąż robią radio w stylu lat 90. i adresują swoje audycje głównie do babć i dziadków. Całe szczęście, że tego nudziarza Czejarka ma być teraz mniej na antenie, a w paśmie przedpołudniowym swoją szansę dostaną młode osoby. Wielką głupotą obecnej dyrekcji było jednak przywrócenie pełnego hejnału. W samochodzie tych fałszujących trębaczy z wieży Mariackiej słucha się okropnie. Czasami nie wiem, czy to w radiu trąbią, czy ktoś do mnie trąbi... i dla bezpieczeństwa muszę wyłączać radio. Zresztą muszę je wyłączać aż do godziny 13.00, bo między 12.00 a 13.00 Jedynka jak dla mnie jest zbyt przegadana (niedawno między 12.00 a 13.00 dodano wprawdzie trochę muzyki, ale jest jej wciąż za mało, żeby to pasmo było strawne).
19 20
odpowiedź
User
orion2
"Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc."

To dobrze, że słuchalność wzrosła, bo trzy największe wytwórnie muzyczne mogą nadal zacierać ręce i cieszyć się, że będą wciskać swoje nudne pseudomuzyczne wyroby większej ilości słuchaczy. Oczywiście fajnosłuchacze Jedynki łykną każdą papkę muzyczną, jaką im się podsunie od trzech największych wytwórni.
19 13
odpowiedź