SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną przychody prasy

Przychody prasy w USA wzrosną o 4,1 proc. w 2004 roku

Po głębokim kryzysie rynku reklamowego przychody prasy w USA znów zaczynają rosnąć. W przyszłym roku wzrost wydatków na reklamę w prasie ma wynieść 4,1 proc.

Według prognozy ogłoszonej w poniedziałek przez Newspaper Association of America (NAA), w przyszłym roku wydatki na reklamę w prasie w USA wzrosną o 4,1 proc. do kwoty 46,91 mld dol. W tym roku wartość tego rynku zamknie się sumą 45,04 mld dol.(przez dwa poprzednie lata przychody prasy z reklamy i ogłoszeń spadały). Poprawę koniunktury w granicach 4-5 proc. przewidują również dwie największe amerykańskie grupy wydawnicze Gannett i Knight Ridder.

Według NAA wzrost będzie możliwy przede wszystkim dzięki rynkowi nieruchomości, rynkowi pracy, sprzedaży samochodów, igrzyskom olimpijskim oraz zbliżającym się wyborom prezydenckim. Prezes NAA John Sturm ocenia, że ożywienie na rynku pracy powinno przynieść zwiększone wpływy z ogłoszeń drobnych. Prognoza NAA mówi, że będzie to aż 4,5 proc. (do kwoty 16,43 mld dol.). To jednak ciągle zdecydowanie mniej niż w 2000 r. - ostatnim dobrym roku dla branży. Wtedy na ogłoszeniach drobnych amerykańskie gazety zarobiły 19,6 mld dolarów.

Wydawcy liczą też na reklamodawców ogólnokrajowych, przede wszystkim koncerny telekomunikacyjne, biura podróży i linie lotnicze. Powinni oni wydać na reklamę 8,35 mld, czyli o 6,5 proc. więcej niż w roku bieżącym.

Gazety nie oczekują za to wiele po handlu detalicznym. Jego wydatki na reklamę prasową będą wzrastać w przyszłym roku wolniej niż w innych sektorach - według prognozy NAA wzrost wyniesie tylko 3 proc.

( NAA zrzesza 2 tys. tytułów prasowych w USA i Kanadzie o łącznych obrotach 55 mld dol. Większość z nich (87 proc.) stanowią dzienniki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rosną przychody prasy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl