SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rosną przychody z reklam mobilnych na Facebooku (infografika)

Już ponad jedna piąta przychodów reklamowych Facebooka jest generowana przez kampanie na urządzeniach mobilnych - wynika z badań Kenshoo Social.

Rosną przychody z reklam mobilnych na Facebooku (infografika)

Choć reklamy na mobilnym Facebooku są aż o 70 procent droższe od tych przeglądarkowych, to i tak cieszą się coraz większą popularnością. Według Kenshoo Social generują już 20,3 procenta całości reklamowego przychodu największego serwisu społecznościowego na świecie.

Koszt kliknięcia (CPC) dla Facebooka w przeglądarce to 0,81 dolara. Dla mobilnej wersji serwisu wynosi on już 1,38 dolara.

Na smartfonach zdecydowanie większą popularnością cieszą się reklamy w aplikacji FB na Androida. Aż 79 procent przychodu reklamowego z telefonów komórkowych generuje właśnie platforma Google, reszta to zasługa iOS Apple. Na tabletach jednak Android w tej kwestii ma jedynie marginalne znaczenie. 97 procent pieniędzy za tabletowe reklamy na Facebooku jest przeznaczane na kampanie na iPadach.

Wyniki zostały zebrane przez Kenshoo Social na podstawie ponad 2 milionów kliknięć i konwersji mobilnych reklam na Facebooku w listopadzie i grudniu ubiegłego roku.

Pod koniec ubiegłego roku Facebook zmienił wygląd reklam w mobilnej wersji serwisu na bardziej atrakcyjny, przykuwający uwagę użytkownika (czytaj więcej). FB ma obecnie ponad 600 milionów mobilnych użytkowników i znalezienie skutecznego sposobu na uczynienie ze smartfonowej i tabletowej wersji serwisu skutecznego narzędzia reklamowego jest jednym z kluczowych celów firmy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rosną przychody z reklam mobilnych na Facebooku (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl