SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie rynek reklamy, najszybciej w internecie

Z najnowszej analizy Magna Global wynika, że w przyszłym roku przychody z reklam wzrosną w skali globalnej o 3,1 procenta. Liderem rozwoju ma być internet.

<!-- 0.5092s -->

W tym roku, w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody z reklam internetowych wzrosły o 13,7 procenta. W roku 2013 można spodziewać się dalszego wzrostu - tym razem o 13,5 procenta. Napędzają go internetowe wideo oraz płatne wyniki wyszukiwania.

Sieć będzie medium rozwijającym się pod tym względem zdecydowanie najszybciej. Druga w zestawieniu Magna Global reklama outdoorowa zanotuje w przyszłym roku wzrost o 3,4 procenta. Telewizja i radio natomiast zwiększą przychód z reklam odpowiednio o 2,3 oraz 1,5 procenta.

2013 będzie już siódmym rokiem z rzędu, w którym kurczyć ma się rynek reklamy prasowej. Gazety powinny spodziewać się przychodu z reklam zmniejszonego o kolejne 3,4 procenta, magazyny natomiast stracą jeszcze 4,3 procenta wpływów reklamowych.

Magna Global przewiduje, że rynek reklamy zacznie szybciej rosnąć od 2014 roku, gdy uda się ustabilizować światową gospodarkę. Globalne przychody mają wtedy wzrosnąć o 6 procent.

- Świat stopniowo przyjmuje nowe rozwiązania marketingowe i brandingowe. Reklamy mobilne są już warte 6 miliardów dolarów w skali globalnej, stanowią 1 procent światowego rynku. Do 2017 roku będą to już 24 miliardy i 4 procent - zapowiedział autor raportu Magna Global, Vincent Letang.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy, najszybciej w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl