SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rośnie sprzedaż „Super Expressu” i „Parkietu”. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys. egz.

W październiku 2014 roku tylko dwa dzienniki ogólnopolskie zanotowały wzrosty sprzedaży - „Super Express” i „Parkiet”. Wyniki pozostałych tytułów spadły, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

Article

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2014 roku wyniosła 323 216 egz., czyli 0,32 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 663 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 8,35 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w październiku br. wzrósł o 2,9 proc. do 159 516 egz.

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,48 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 881 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,78 proc. - odnotowała tradycyjnie „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w październiku br. wyniósł 18 951 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła znów wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,82 proc. i wyniosła 4408 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym br. (więcej na ten temat).

ZKDP

październik

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

448 585

323 216

323 216

446 554

324 260

324 260

Gazeta Wyborcza

251 806

189 575

168 663

270 604

207 891

184 019

Super Express

259 290

160 236

159 516

258 430

155 748

155 028

Rzeczpospolita

68 636

58 546

54 881

79 393

72 345

58 685

Dziennik Gazeta Prawna

61 750

56 131

45 723

72 118

61 115

49 439

Przegląd Sportowy

67 492

33 604

33 604

73 958

36 586

36 586

Gazeta Polska Codziennie

65 971

18 963

18 951

87 581

23 060

23 050

Puls Biznesu

15 825

14 131

10 584

17 983

16 218

11 488

Parkiet Gazeta Giełdy

10 155

4 798

4 408

10 432

5 475

3 806

Na drugiej podstronie wyniki z kolejnych miesięcy w br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Super Expressu” i „Parkietu”. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys. egz.

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Gazeta Pisowska Codziennie już ledwo przędzie. Spadki z miesiąca na miesiąc. Znakomita wiadomość.
40 18
odpowiedź
User
xm
Wyniki sprzedaży GPC zostały sfałszowane. Tak naprawdę rozchodzi się w milionach sztuk, ludzie wręcz szturmują kioski i biją się o każdy egzemplarz.
36 13
odpowiedź
User
Lilipop
Brawo Jastrząb. Superak rządzi. Byle tak dalej. Gratulacje
14 28
odpowiedź
User
ekspert
no tak śmierć Anny Przybylskiej i rośnie sprzedaż Super Expressu. Przez miesiąc robili sobie sprzedaż na jej tragedii

żenujące....
32 4
odpowiedź
User
toms
Sakiewicz ze swoimi 18 tys. GPC może sobie pomarzyć żeby mieć taką sprzedaż jak znienawidzona przez prawicę GW
13 9
odpowiedź
User
politykier
Pisowski jad słabo się sprzedaje. Przykra sprawa. Nie lekceważę jej.
12 7
odpowiedź
User
medioznawca
Super Express jak hiena. Żerowali na śmierci śp. Anny Przybylskiej wałkując codziennie ten temat ponad miesiąc i wyraźnie podreperowali sprzedaż.
15 4
odpowiedź
User
Wojtek Z.
"Wybiórcza" - coraz gorsze wyniki... Agonia tuż, tuż...
20 10
odpowiedź
User
ynteligent
Do wojtka. Musze cie zmartwić. Papier wszystkim spada, a jedynie GW ma taka ekspansję w mediach cyfrowych. Zobacz sobie Amazona. Drugie miejsce na liście bestsellerów w europie. Aplikacja GW na Androida ma pobrań więcej niż sprzedaż GPC, na iOs jeszcze więcej użytkowników...
7 9
odpowiedź
User
Wojtek Z.
Proponuję uważnie zapoznać się z danymi zamieszczonymi w tabeli powyżej! Sprzedaż "papierowego" "SE" wzrosła, "Faktu" praktycznie bez zmian, a więc z prasy brukowej, jedynie "Wybiórcza" zanotowała wyrażny spadek!
19 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry