SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RPO: Reklamy telewizyjne za głośne

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zajmie się problemem nadmiernej głośności reklam telewizyjnych.

Wnioskował o to Rzecznik Praw Obywatelskich.

Teresa Petelczyc, zajmująca się w Biurze Rzecznika prawami konsumentów, powiedziała, że w sprawie zbyt głośnych reklam Rzecznik otrzymuje wiele skarg od obywateli. Najwięcej piszą ludzie strasi, dla których konieczność częstego ściszania odbiorników jest szczególne mecząca.

Jak powiedziała Teresa Petelczyc, zbyt głośne reklamy są odbierane przez telewidzów jako naruszenie ich spokoju psychicznego i prywatności, a są to dobra osobiste chronione prawem.

Rozmówczyni IAR przyznaje, że w sprawie głośności reklam rzecznik może jedynie apelować. Prawo do zastosowania sankcji wobec nadawców ma bowiem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rzecznik tego gremium zapowiedział, że Rada zajmie się tą sprawą po wakacjach.

Zbyt głośne reklamy naruszają prawa telewidzów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RPO: Reklamy telewizyjne za głośne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl