SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruch chce mieć 2 a 3,5 % marży brutto na sprzedaży

Dystrybutor prasy Ruch SA, dzięki prowadzonej restrukturyzacji i nowej strategii chce mieć w 2008 roku między 2 a 3,5 % marży brutto na sprzedaży wobec 0,5 % jakie spółka odnotowała w zeszłym roku.

Poinformowali na czwartkowej konferencji prasowej przedstawiciele władz spółki.

„W 2005 roku Ruch miał 19 mln zł zysku na sprzedaży, co daje marżę w wysokości tylko 0,5%, tymczasem u konkurentów z branży jest to 2-3,5 %, a więc Ruch na wielki potencjał poprawy rentowności” – powiedział na konferencji Cezary Klimont, członek zarządu Ruchu do spraw finansowych.

Zdaniem prezesa Ruchu Adama Pawłowicza marża brutto na sprzedaży już w 2008 roku zrówna się z tą osiąganą przez konkurentów.

„Do końca 2008 roku chcemy poprawić rentowność do poziomu z przedziału 2-3,5 %” – powiedział prezes Ruchu.

Żeby podnieść marżę brutto na sprzedaży Ruch wdraża nową strategię. Na razie spółka koncentruje się na poprawie zarządzania swoją siecią sprzedaży. W przyszłości od 2007 roku nie wyklucza ekspansji na nowe rynki.

Główne założenia strategii to renegocjacja umów zakupowych i centralizacja zakupów, która pozwoli na uzyskanie lepszych warunków handlowych dzięki efektowi skali. Ruch będzie też weryfikować lokalizacje swoich punktów sprzedaży pod względem ich rentowności. Zamknięte zostaną punkty sprzedaży przynoszące niewielkie zyski lub straty, a w bardziej atrakcyjnych lokalizacjach pojawią się nowe sklepy.

Zmieni się też sposób zarządzania oddziałami sieci. Wyniki poszczególnych oddziałów będą porównywane, a ich dyrektorom będą wyznaczane konkretne cele sprzedażowe, z których będą rozliczani.

Pawłowicz zapowiada, że pierwsze wyniki restrukturyzacji będą widoczne już w tym roku. W I połowie 2006 Ruch wykaże zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto. Podobnie dodatnim wynikiem operacyjnym i netto ma się zakończyć cały 2006 rok.

W 2005 roku Ruch miał 46,3 mln zł straty netto (w związku z koniecznością zawiązania rezerw na kwotę 69 mln zł) przy 3,82 mld zł przychodów. W 2004 roku firma miała 24,5 mln zł zysku netto przy 3,72 mld zł przychodów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruch chce mieć 2 a 3,5 % marży brutto na sprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl