SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruch spodziewa się spadku kosztów o 40-50 mln zł od 2010 roku

Ruch rozpocznie w przyszłym roku rebranding ok. 700 kiosków, adocelowo do końca 2010 roku nowe logo i zmienioną bryłę zyskałącznie ok. 3 tys. punktów. Spółka spodziewa się, że dzięki zmianomw logistyce i cięciom zatrudnienia koszty spadną o 40-50 mln złrocznie licząc od 2010 roku, poinformowali przedstawiciele spółki wpiątek.

"Nie ma planów dotyczących wymiany logo całej sieci. Do końca2009 roku chcemy wymienić ok. 3 tys. punktów. Ale realnie to możebyć rok dłużej. W Polsce zmienia się struktura handlu i jeślibędzie to opłacalne, będziemy wymieniać kolejne kioski" -powiedział dziennikarzom członek zarządu odpowiedzialny za rozwójsieci, Paweł Sobków.

Na koniec października Ruch miał 8 tys. punktów, w tym 3 tys.własnych, a 5 tys. punktów dzierżawionych. Odmładzane będą punktyobu rodzajów.

Wraz ze zmianą logo, które ma na celu odświeżenie iunowocześnienie marki, w II połowie 2008 roku Ruch rozpoczniewdrażanie zintegrowanego systemu informatycznego. Spółka zamierzatakże uporządkować zarządzanie asortymentem i dopasować go doposzczególnych lokalizacji.

Ważnym elementem restrukturyzacji będą także cięcia kosztówosobowych. Ruch ocenia, że jego koszty od 2010 roku mogą spaść o40-50 mln zł dzięki poprawie logistyki prasy i zmniejszeniuzatrudnienia o 1 tys. osób w ciągu 2009 i 2010 roku.

Prezes spółki Adam Pawłowicz powiedział, że Ruch wydaje rocznie170 mln zł na wynagrodzenia. Proces odchudzania spółki może odbyćsię bezboleśnie w związku z tym, że wielu pracowników jest w wiekuprzed- i emerytalnym. Obecnie zatrudnienie w Ruchu sięga 5.400osób.

"W ciągu dwóch lat na emeryturę może odejść ok. 500 osób, drugietyle może skorzystać z programu dobrowolnych odejść. Oznacza to, żena koniec 2010 roku będzie o 1 tys. pracowników mniej, a kosztywynagrodzeń spadną o 20 mln zł w cenach dzisiejszych" - powiedziałprezes.

"Dzięki zmianom w logistyce i restrukturyzacji zatrudnieniakoszty byłyby niższe o ok. 40-50 mln zł rocznie licząc od 2010roku" - dodał.

Pawłowicz powiedział, że 2008 rok będzie bardzo trudny zewzględu na napięty budżet, bo brak będzie jeszcze efektówrestrukturyzacji i rebrandingu, a presja kosztowa będzie silna.

Prezes nie odpowiedział, czy w przyszłym roku uda się powtórzyćtegoroczne wyniki. "Październik i listopad są bardzo dobre dlaspółki. Tegoroczne prognozy wyników podtrzymuję" - powiedziałjedynie.

Prognoza Ruchu na 2007 rok zakłada wypracowanie 37,7 mln złzysku netto, przy przychodach 4,22 mld zł.

Pawłowicz podkreślił, że Ruch staje się spółką multibrandową.Według publikowanych już planów, do końca powstanie ok. 50 kawiarń"icoffee" oraz tyle samo salonów prasowych w segmencie premium"update".

Koszt otwarcia jednego kiosku to 50-80 tys. zł, w przypadkusalonu update - od 150 do 170 tys. zł, zaś dla kawiarni icoffee -400-450 tys. zł.

Prezes powiedział, że Ruch będzie sukcesywnie wzbogacał ofertę."Myślimy też o usługach dodatkowych - gry hazardowe, doładowania imp3. W 2008 roku będą one pojawiać się sukcesywnie w salonachupdate i prawdopodobnie icoffee. Jeśli chodzi o kioski, to myślimyteż o tym żeby w niektórych punktach Ruch-u postawić bankomaty" -powiedział Pawłowicz.

W III kw. zysk netto Ruchu wyniósł 6,42 mln zł, a po trzechkwartałach zysk wyniósł 26,44 mln zł, przy przychodach odpowiednio1,05 mld zł oraz 3,09 mld zł.

W ciągu trzech kwartałów tego roku spółka zrealizowała 73,27%prognozy przychodów na 2007 r., wynoszącej 4,22 mld zł i 70,23%prognozy zysku netto, zakładającej zysk wysokości 37,7 mln zł wcałym roku.

  • Więcej informacji:
  • Ruch
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruch spodziewa się spadku kosztów o 40-50 mln zł od 2010 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl