SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek opon w Polsce w 2006 roku zwiększy się o 7-8%

Rynek opon w Polsce wzrośnie w 2006 roku o 6,9-8,2% r/r do 8,2-8,3 mln sztuk, szacuje spółka Continental Opony Polska (COP).

W marcu firma prognozowała wzrost rynku o 4,0% do ok. 8 mln sztuk.

„Są to ostrożne szacunki. Pełny obraz rynku będzie znany dopiero po sezonie zimowym, kiedy poznamy ostateczne wyniki sprzedaży opon zimowych” – powiedział Jerzy Mendala, dyrektor handlowy COP, podczas konferencji prasowej.

Od stycznia do sierpnia 2006 roku w Polsce sprzedano 6,638 mln opon (opony do aut osobowych, dostawczych, a także 4x4), co oznacza wzrost aż o 18,1% r/r, podała firma na konferencji prasowej we wtorek powołując się na dane europejskiego stowarzyszenia producentów opon ERMC. Wolumen sprzedaży opon letnich zwiększył się o 12,6% (475,000) i wyniósł 4,246 mln sztuk, natomiast rynek opon zimowych wzrósł o 29,2% do 2,392 mln szt. Dla porównania, w 2005 sprzedaż opon wzrosła tylko o 4% r/r do 7,677 mln sztuk.

Z danych opublikowanych przez COP wynika, że rynek polski rośnie znacznie szybciej niż europejski. W całej Europie od stycznia do sierpnia sprzedano 136,3 mln opon, co oznacza wzrost o 1,8% r/r. Wzrost ten to głownie zasługa rynku opon zimowych, który zwiększył się o 15.1%. Rynek ogumienia letniego zmniejszył się w tym czasie o 1%.

„Przyczyną większej niż oczekiwaliśmy dynamiki rynku jest przede wszystkim wzrost średnich przebiegów, co wymusza częstszą wymianę opon, wzrost liczby pojazdów na polskich drogach, a także sprzyjające czynniki makroekonomiczne” – powiedział agencji ISB Jerzy Mendala.

Według ostatnich danych, PKB w drugim kwartale wzrósł o 5,5% r/r.

Wyniki COP są lepsze niż wyniki rynku jako całości. Firma odnotowała wzrost sprzedaży opon letnich o 24,1% w okresie od stycznia do sierpnia. Nie podano wyników sprzedaży opon zimowych.

Od 2000 roku systematycznie rośnie udział Continentala w polskim rynku. Według szacunków, COP ma obecnie (po sierpniu) 17,2% udziału w polskim rynku opon letnich (wzrost z 15,5% w tym samym okresie 2005 roku).

„Nasz cel to osiągnięcie udziału na poziomie 20%” – powiedział dyrektor generalny Continentala w Polsce Piotr Zielak.

Continental Opony Polska to polski oddział niemieckiego koncernu Continental AG. Do 1999 roku COP zajmował się wyłącznie działalnością przedstawicielską, a od stycznia 1999 roku COP rozpoczął działalność handlową i dystrybucyjną w zakresie opon osobowych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych , produkowanych przez grupę Continental czyli marek: Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Wiking, General Tire. W tym roku firma będzie obchodziła 10 rocznicę działalności na rynku polskim.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek opon w Polsce w 2006 roku zwiększy się o 7-8%

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl