SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w październiku br. zanotował spadek udziału w rynku, co wykorzystał Internet Explorer Microsoftu. Za to na polskim rynku aplikacji Google udało się zbliżyć do liderującego Firefoxa.

logo Google Chrome

logo Google Chrome

Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 40,44 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 40,8 proc. we wrześniu. Spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 18,36 proc. do 18,11 proc.

Zyskał na tym drugi w zestawieniu Internet Explorer Microsoftu, notując wzrost z 28,56 proc. do 28,96 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,54 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,2 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między wrześniem a październikiem br. zanotował on wyraźny spadek - z 41,72 proc. do 40,85 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli wyraźnie zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 37,42 proc. do 38,23 proc.

Oprócz Firefoksa stracił także trzeci Internet Explorer (z 10,79 proc. do 10,6 proc.), podczas gdy wzrosty zanotowały zamykające ranking przeglądarki Opera (z 6,54 do 6,7 proc.) i Safari (z 1,88 proc. do 1,9 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl