SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek radiowy w Polsce

"Strategia rozwoju rynku radiowego w Polsce"

Podczas wczorajszego posiedzenia KRRiT członkowie Rady dyskutowali nad ekspertyzą "Rynek radiowy w Polsce. Strategia rozwoju" przygotowaną przez Eugeniusza Smolara. Przedstawiona członkom KRRiT analiza jest elementem dyskusji nad projektem "Strategii państwa polskiego w dziedzinie mediów elektronicznych na lata 2005 - 2015" nad którym trwają obecnie prace w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. 

Ekspertyza zawiera oceny obecnego stanu rynku radiowego w Polsce oraz propozycje i kierunki zmian. Zdaniem  E. Smolara mamy w Polsce do czynienia z dojrzałym rynkiem radiowym, gdzie tworzy się "naturalny podział na rozgłośnie typowo komercyjne o muzyczno - rozrywkowym charakterze i nadawców publicznych, którzy zobowiązani są do realizacji licznych i kosztownych obligacji programowych".  Autor ekspertyzy sugeruje by KRRiT uznała, że wśród rozrywkowych rozgłośni muzycznych istnieje już pożądana różnorodność i konkurencja, dlatego "nacisk powinien być położony na rozwój nadawców oferujących produkt oryginalny i specjalistyczny".   
 
Smolar proponuje także by KRRiT inaczej podchodziła do polityki rekoncesjonowania nadawców i sugeruje odejście od założenia odnawiania koncesji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek radiowy w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl