SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy prasowej w rolnictwie

Wydatki reklamowe branży rolnej w prasie wyniosły w pierwszych siedmiu miesiącach 2006 roku 32,3 mln zł netto przed rabatami.

Podała agencja marketingu agrarnego Martin & Jacob. Jest to wzrost o 19,83 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Najwyższe wydatki odnotował sektor produkcji roślinnej, który skupił 16,5 mln zł. To właśnie z tego sektora pochodzą najwięksi reklamodawcy branży agrarnej będący producentami i dystrybutorami m.in. środków ochrony roślin, nawozów czy materiału siewnego. Na drugim miejscu znalazł się sektor maszyn, urządzeń i pojazdów rolniczych, którego wydatki reklamowe wzrosły w stosunku do 2005 roku o 1,5 mln zł i wyniosły 6,8 mln zł.

Największy na polskim rynku i najlepiej postrzegany przez rolników (źródło: badania Agribus oraz Percepcja prasy rolniczej) tytuł rolniczy Top Agrar Polska uzyskał ponad 4,4 mln zł wpływów z reklam firm z sektora produkcji roślinnej i kolejne 4,4 mln zł firm spoza tego sektora. Tym samym pismo to (wraz z dodatkami tematycznymi Top Bydło i Top Świnie) uzyskało największy udział w przychodach z tytułu reklam szeroko rozumianej branży agrarnej, który był na poziomie 27,47 proc.

Drugie największe przychody uzyskał dwutygodnik Farmer (wraz z Poradnikami Ochrony). Były one na poziomie 3,2 mln zł, tj. ponad 2,5-krotnie niższe od Top Agraru.
Liderem w wydatkach reklamowych była firma Bayer CropScience. Przekroczyły one 2,2 mln zł. Poziom 1 mln zł przekroczyły również firmy Syngenta Crop Protection (1,2 mln zł), BASF (1,1 mln zł) oraz DuPont (1 mln zł.).

Firmy przeznaczyły największe budżety w większości na środki ochrony roślin i nawozy. Jednak najsilniej reklamowanym subbrandem w prasie rolniczej były biopreparaty firmy Sano (produkcja zwierzęca) – 238 tys. zł. Wśród najsilniej reklamowanych subbrandów, a niezwiązanych bezpośrednio z produkcją rolną, znalazły się również Wiadomości Samoobrony (182 tys. zł) – cotygodniowy komentarz polityczny Samoobrony RP oraz pokrycia dachowe Eurofala firmy Izopol (178 tys. zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy prasowej w rolnictwie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl