SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę, „Polska” w dół

Polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam w marcu bieżącego roku mniej więcej tyle samo, co rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowały „Rzeczpospolita” i „Fakt”.

„Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę, „Polska” w dół

Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich gazet wyniosły w marcu bieżącego roku 205,4 mln zł, czyli o 0,4 proc. więcej niż w marcu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że zahamowane zostały spadki z lutego bieżącego roku, kiedy gazety obniżyły swoje cenniki o 15 proc.  (więcej).

Wśród najważniejszych tytułów „Rzeczpospolita” w marcu zarobiła „na papierze” z reklam 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej, „Fakt” – 7,9 proc. więcej, a „Gazeta Wyborcza” – 4,2 proc. Natomiast cennikowe wpływy reklamowe „Polski The Times” spadły o 4,4 proc. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” zarobił z reklam o 11 proc. mniej niż „Dziennik” przed rokiem, za to aż o 114 proc. więcej niż „Gazeta Prawna” w tamtym okresie.
 

Wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 III.2010III.2009
Gazeta Wyborcza72 479 474 zł69 537 643 zł
Polska24 709 347 zł25 840 289 zł
Fakt18 696 981 zł17 321 325 zł
Rzeczpospolita15 968 239 zł14 666 031 zł
Dziennik Gazeta Prawna*9 635 754 zł10 830 186 zł* /
4 495 151 zł**
monitorowane gazety razem205 409 183 zł204 576 192 zł
* dane "Dziennika"
** dane "Gazety Prawnej"
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę, „Polska” w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
test
odpowiedź
User
media buyer
te dane są fałszywe.
niektóre tytuły potrafia dać rabat 80 proc. a GW średnio daje 50 proc.
odpowiedź
User
a ja nie jestem głupia
cennikowe ceny reklam nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi przychodami gazet. Wystarczy jak gazeta sprzeda za bezcen strony i wydrukuje je klientom po kosztach. Potem takie "mądre inaczej" badanie pokaże wzrost jej przychodów w stosunku do konkurencji, która trzyma ceny. Żenujące
odpowiedź