SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” z coraz niższą sprzedażą

“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” to trzy dzienniki, które zanotowały największe spadki sprzedaży - wynika z najnowszych danych ZKDP. Najmniej straciła “Gazeta Polska Codziennie”.

Article

Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce jest tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W kwietniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 346 916 egz., co oznacza spadek o 15,30 proc. w porównaniu do kwietnia 2012 roku. Tytuł ten był drugim, który stracił najwięcej w kwietniu br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w kwietniu br. sprzedawało się średnio w liczbie 210 164 egz., po spadku o 15,05 proc.

Trzeci był „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 159 206 egz. Zanotował on w czwartym miesiącu br. jednak zdecydowanie mniejszy spadek niż konkurenci, bo jego wynik zmalał tylko o 3,33 proc.

Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 64 150 egz. Tradycyjnie zanotowała ona największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 18,76 proc.

Natomiast rozpowszechnianie płatne razem tego dziennika wzrosło o 4,93 proc. Stało się to za sprawą tego, że wydawca podpisał umowę z odbiorcami instytucjonalnymi. Otrzymują oni ponad 20 tys. egz. e-wydań “Rz”, które wykazywane są w deklaracjach jako inne płatne formy rozpowszechniania (sprzedawane są poniżej ceny okładkowej).

Trzeci największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował natomiast “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 15,16 proc. do 37 817 egz.

Najmniej straciła natomiast najmłodsza na rynku „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 27 952 egz. To o 1,03 proc. więcej niż w kwietniu 2012 roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

483 313

346 916

346 916

549 651

409 572

409 572

Gazeta Wyborcza

310 810

233 593

210 164

365 144

265 433

247 408

Super Express

276 062

159 926

159 206

294 894

165 423

164 682

Rzeczpospolita

91 284

112 603

64 150

127 907

107 312

78 964

Dziennik Gazeta Prawna

71 462

65 855

51 072

108 431

83 873

56 614

Przegląd Sportowy

75 560

37 817

37 817

84 113

44 573

44 573

Gazeta Polska Codziennie

88 760

27 952

27 952

101 601

28 242

28 242

Puls Biznesu

18 253

16 809

11 829

20 182

17 820

12 655

Parkiet Gazeta Giełdy

11 251

6 924

3 815

11 622

7 516

4 301


W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 2,44 proc.) pochwalić się mogła „Rzeczpospolita”. Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza” - wyniósł on 3,21 proc.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

marzec

ZKDP

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

483 313

346 916

346 916

493 406

355 220

355 220

Gazeta Wyborcza

310 810

233 593

210 164

323 431

232 267

217 145

Super Express

276 062

159 926

159 206

267 628

161 213

160 493

Rzeczpospolita

91 284

112 603

64 150

95 254

111 745

62 624

Dziennik Gazeta Prawna

71 462

65 855

51 072

73 219

65 568

50 594

Przegląd Sportowy

75 560

37 817

37 817

76 954

38 142

38 142

Gazeta Polska Codziennie

88 760

27 952

27 952

91 308

28 282

28 282

Puls Biznesu

18 253

16 809

11 829

18 284

16 738

11 900

Parkiet Gazeta Giełdy

11 251

6 924

3 815

11 418

6 915

3 758

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” z coraz niższą sprzedażą

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ale pojedynek
Superak zakasował Fakciora sesją zdjęciową matki Madzi w bikini na koniu
;)
15 9
odpowiedź
User
kamil
Chrabota wprowadził dobrych dziennikarzy i zasłużyło to na najlepszy wynik w tym roku
15 17
odpowiedź
User
@ale pojedynek
Gdyby jeszcze siedziała na koniu tyłem, to pobiłby Fakt jak nic
22 9
odpowiedź
User
zuzia
Przegląd Sportowy musi chyba zjechać do zera sprzedaży (bo zero kompetencyjne już dawno osiągnął), by dobre humory głupoli z kierownictwa Firmy przestały być na czasie. Ale dożyliśmy czasów, że nie liczy się fachowość, lecz kolesiostwo i poklepywanie się!
20 8
odpowiedź
User
szef
Zastanawiam się po co jeszcze wydawany jest szmatlawy Puls Biznesu. Ani nie ma sprzedaży, ani reklam. Kiedy to zamkną?
20 17
odpowiedź