SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Santander Consumer Bank prognozuje 60-70 mln zł zysku netto w 2006 r.

W 2006 roku Santander Consumer Bank chce wypracować 60-70 mln zł zysku netto, przy zachowaniu dwucyfrowej dynamiki wzrostu kredytów hipotecznych i gotówkowych.

Pod koniec roku bank planuje kolejne dokapitalizowanie kwotą 50 mln zł – powiedział agencji ISB Mirosław Bieszki, prezes zarządu banku.

„Biorąc pod uwagę przychody, wysokość marż oraz wolumeny, nasza prognoza zysku netto na koniec 2006 roku wynosi 60-70 mln zł”- powiedział Mirosław Bieszki, prezes zarządu Santander Consumer Bank.

Po pierwszym półroczu zysk netto banku wzrósł do 32,2 mln zł wobec 5 mln zł rok wcześniej. Suma bilansowa wzrosła do 5 mld zł z 3,04 mld zł na koniec czerwca 2005 r.

Wynik na działalności bankowej wzrósł do 136,7 mln zł z 62,7 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu odsetek wzrósł do 90,6 mln zł z 46,3 mln zł (95,7%), a wynik z tytułu prowizji wzrósł do 21,4 mln zł w porównaniu z wynikiem ujemnym 0,5 mln zł.

Koszty działania banku wzrosły w pierwszym półroczu do 56,8 mln zł z 45,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. To skutek poniesionych przez bank kosztów w związku z rozpoczętą w marcu kampanią reklamową oraz nakładów finansowych na zmianę systemu informatycznego, która zakończy się za dwa lata.

W czerwcu ZWZ Santander Consumer podjęło uchwałę o przeznaczeniu kwoty 200 mln zł na kapitał docelowy. Kwota 50 mln zł została już zaliczona na poczet funduszy własnych, zwiększając je do 404,9 mln zł. Pozostała kwota 150 mln zł może być wykorzystana przez bank do końca czerwca 2007 roku.

„Od tempa wzrostu akcji kredytowej uzależniamy kolejne dokapitalizowanie. Jeśli wzrost akcji będzie na podobnym poziomie, co w pierwszym półroczu, w drugiej części roku ponownie zasilimy kapitały kwotą 50 mln zł” – powiedział Mirosław Bieszki.

Na koniec czerwca współczynnik wypłacalności wyniósł 8,11%. Celem zarządu jest, aby wskaźnik ten nie był niższy niż 10%.

Łączna wartość kredytów udzielonych przez bank w I półroczu 1,64 mld zł, co jest wynikiem o 62,3% lepszym niż w ubiegłym roku.

Największy wzrost bank odnotował w kredytach hipotecznych. W pierwszym półroczu udzielił ponad 9 tys. takich kredytów o łącznej wartości 994,5 mln zł, czyli ponad dwukrotnie więcej, niż rok wcześniej. Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż kredytów gotówkowych, wprowadzonych do oferty w połowie ubiegłego roku. W pierwszym półroczu bank udzielił 9,8 tys. kredytów o wartości 64,7 mln zł.

„Według naszych prognoz wartość kredytów hipotecznych na koniec roku powinna wynieść 1,8 mld zł. Spodziewamy się także wzrostu wartości kredytów gotówkowych do 200 mln zł na koniec roku. Nie widzę powodów, dla których mielibyśmy nie zrealizować tych celów”- zapowiedział prezes Bieszki.

Taki wynik sprzedaży, obok sprzyjającej sytuacji na rynku, umożliwiło wprowadzenie do oferty nowych produktów oraz uproszczonej procedury przyznawania kredytów. Duży wpływ na sprzedaż kredytów hipotecznych miało wprowadzenie nowego modelu współpracy z partnerami.

Od stycznia do czerwca bank udzielił 20,2 tys. kredytów samochodowych o wartości 584 mln zł. Zdaniem prezesa, utrzymanie sprzedaży na ubiegłorocznym poziomie jest bardzo dobrym wynikiem, zważywszy na 7,4% spadek na rynku sprzedaży nowych aut, na którym bank jest liderem.

„Ograniczamy swój udział w segmencie samochodów powyżej 10 lat. Koncentrujemy się na kredytowaniu aut nowych i używanych, nie starszych, niż sześcioletnie. To z pewnością wpłynęło na ilość i wartość udzielonych przez nas kredytów” – powiedział Mirosław Bieszki.

Dodał, że prognoza na koniec roku zakłada sprzedaż kredytów samochodowych o łącznej wartości 1,2 mld zł.

Na koniec czerwca bank współpracował z ponad 1600 pośredników kredytowych, biur obrotu nieruchomościami, deweloperów oraz multibrokerów. Jak powiedział prezes Santander Consumer, w tym roku bank nie planuje zwiększania sieci dystrybutorów swoich produktów. Od przyszłego roku będzie natomiast budował sieć własnych placówek.

„W ciągu trzech lat zamierzamy wybudować co najmniej 100 własnych placówek. W tym roku natomiast pozostaniemy przy obecnej sieci dystrybucji” – powiedział Bieszki.
We wrześniu bank wprowadzi do oferty kartę kredytową, która podobnie jak pozostałe produkty przeznaczona będzie dla klientów o średnich i niższych dochodach. Jak powiedział prezes, Santander Consumer zastanawia się także nad uzupełnieniem oferty o leasing i wynajem samochodów, ale nie na zasadzie aliansu strategicznego. Z taką ofertą miałby wystartować w przyszłym roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Santander Consumer Bank prognozuje 60-70 mln zł zysku netto w 2006 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl