SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sellin: TVP nieobiektywna

TVP na rzecz Balickiego

Kilkakrotny udział w programach studyjnych kandydata SLD-UP na prezydenta Warszawy, w kluczowym dla kampanii wyborczej okresie, może świadczyć o zaangażowaniu TVP w tę kampanię - uważa członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Jarosław Sellin.

Sellin w liście do prezesa TVP Roberta Kwiatkowskiego zwrócił uwagę, że kandydat SLD-UP na prezydenta stolicy Marek Balicki pojawiał się "kilkakrotnie" w programach studyjnych TVP w październiku, w więc "w okresie kluczowym dla kampanii wyborczej".

"Obawiam się, że może się okazać, że na tym etapie kampanii kierowana przez Pana telewizja publiczna włączyła się w działanie sztabu M. Balickiego" - czytamy w liście.

W związku z tym członek KRRiT prosi o informację, w ilu programach studyjnych w tym samym czasie wystąpili inni kandydaci na ten urząd, "zwłaszcza ci, którzy w sondażach cieszyli się najwyższym poparciem, tzn. Lech Kaczyński i Andrzej Olechowski".

Podkreślił, że jeśli jego obawy o nadreprezentatywności Balickiego w TVP okażą się uzasadnione, wnosi o "naprawienie tej szkody w trakcie kampanii przed II turą wyborów".

Sellin pyta ponadto, jakie działania dyscyplinujące podjął prezes TVP w stosunku do red. Andrzeja Kwiatkowskiego, który jest szefem sztabu wyborczego kandydatki na wójta w jednej z podwarszawskich gmin.

Przypomniał jednocześnie, że KRRiT w swoich oficjalnych stanowiskach potępiała "tego typu zamazywanie swych powinności dziennikarskich przez dziennikarzy mediów publicznych na rzecz aktywności partyjnej czy politycznej".

"Nie zauważyłem, by w trakcie kampanii wyborczej red. A. Kwiatkowski zawiesił swoją działalność dziennikarską w TVP" - napisał Sellin.

Rzecznik TVP Jacek Snopkiewicz powiedział, że to, czy rzeczywiście Balicki był promowany przez TVP będzie można stwierdzić po zakończeniu kampanii wyborczej, kiedy zarząd będzie miał dokładne wskaźniki udziału czasowego wszystkich kandydatów w programach informacyjnych i publicystycznych. - Szczegółowa analiza będzie przygotowana i będzie dostępna dla wszystkich dziennikarzy - zapewnił.

Nie wiadomo natomiast, czy jakiekolwiek konsekwencje udziału w jednym ze sztabów wyborczych poniesie prowadzący "Tygodnik Polityczny Jedynki" - Andrzej Kwiatkowski. Według Snopkiewicza sprawa jest wyjaśniana, a sam dziennikarz tłumaczy się, że był jedynie honorowym przewodniczącym komitetu, co było potrzebne do jego zarejestrowania. Nie brał zaś - twierdzi - udziału w samej kampanii. - Jak do tego podejdzie kierownictwo telewizji jeszcze nie wiem. Po zakończeniu wyborów, po drugiej turze, będzie dokonana analiza wszystkich zarzutów, a także oceniająca wszystko co się stało w czasie wyborów w telewizji - powiedział Snopkiewicz.

Tymczasem - jak poinformował rzecznik - dyrekcja ośrodka TVP w Gdańsku zastanawia się, jak ukarać jedną z dziennikarek, która pojawiła się w kampanii wyborczej kandydata PO Pawła Adamowicza. Na razie przebywa ona na zwolnieniu lekarskim.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sellin: TVP nieobiektywna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl