SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwis Little Things kończy działalność po zmianach algorytmu Facebooka

Lifestyle’owy serwis Little Things zapowiedział zakończenie funkcjonowania po styczniowych zmianach w algorytmie Facebooka. Według wydawcy nowy sposób wyświetlania treści w Newsfeedzie zredukował ruch w serwisie o 75 procent uderzając w jego finanse.

Działający od 2014 r. serwis Little Things jest adresowany przede wszystkim do kobiet. Na stronie publikowane są m.in. porady kosmetyczne, przepisy kulinarne, materiały dotyczące mody czy wychowywania dzieci.

Od początku funkcjonowania Little Things był obecny na Facebooku, gdzie do tej pory zgromadził społeczność ponad 12 mln fanów.

Teraz kierownictwo Little Things zapowiedziało zamknięcie serwisu. Powodem tej decyzji są wprowadzone w styczniu br. zmiany algorytmu Facebooka, według których użytkownicy mają w Newsfeedzie widzieć więcej treści od swoich znajomych kosztem materiałów publikowanych przez wydawców.

Little Things podaje, że od czasu wprowadzenia zmian na Facebooku organiczny ruch na stronach serwisu zmalał o 75 proc., co w znaczący sposób uderzyło w przychody wydawcy.

Serwis widząc niekorzystne statystyki podjął próby sprzedaży platformy, zakończyły się one jednak niepowodzeniem. W związku z tym podjęto decyzję o zamknięciu Little Things i zwolnieniu ponad 100 pracowników redakcji oraz wydawnictwa.

Little Things to nie jedyny przykład niekorzystnego wpływu zmian algorytmu Facebooka na funkcjonowanie wydawców. Na początku lutego br. „Folha de S Paulo”, największy dziennik ukazujący się w Brazylii postanowił wycofać się z publikowania swoich treści na Facebooku widząc słabnące statystyki dotyczące popularności gazety w serwisie.

W ub.r. Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Dołącz do dyskusji: Serwis Little Things kończy działalność po zmianach algorytmu Facebooka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl