SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy dzienników: „Rzeczpospolita” „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” mocno w górę zasięgowo, „Fakt” dominuje w odsłonach

Serwis „Faktu” zanotował w zeszłym miesiącu więcej odsłon niż pozostałe strony dzienników ogólnopolskich łącznie. W ciągu roku duże wzrosty liczby użytkowników i zasięgu zanotowały witryny „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania niezmiennie osiągają serwisy „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

fot. Shutterstock.comArticle

W listopadzie br. serwis internetowy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,26 mln realnych użytkowników, czyli 23,62 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w nim 222,32 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 15 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl (cały czas działający pod tą domeną, chociaż od ponad roku noszący nazwę Fakt24.pl) w minionym miesiącu zanotował więcej odsłon niż pozostałe 11 stron dzienników ogólnopolskich łącznie - miały one 181,52 mln odsłon. Natomiast pod względem liczby użytkowników tylko nieznacznie (o 100 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl, główny serwis „Gazety Wyborczej” (Agora). Serwis ten, w połowie października uruchomiony w nowej wersji, mając o 651,2 tys. użytkowników więcej niż witryna „Super Expressu” SE.pl (ZPR Media) zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (63,88 mln wobec 32,02 mln) i ponad dwa razy dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (11:15 minuty wobec 4:41 minuty).

Zdecydowanie najwięcej czasu przeciętny odwiedzający spędził na stronie „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 34 minuty, oraz w serwisie „Parkietu” (Gremi Media) - 27:54 minuty. Natomiast na Wyborcza.biz (Agora) ten wskaźnik wyniósł tylko 2:14 minuty, a na Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 2:37 minuty.

Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwie witryny w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl, Forsal.pl). W serwisach „GW” i na Gazetaprawna.pl, podobnie jak w witrynach „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Parkietu” część treści, przede wszystkim dłuższych artykułów z wydań tych gazet, jest dostępna odpłatnie.

Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

fakt.pl

6 264 556

222 316 063

1 582 532

0:15:09

23,62%

wyborcza.pl

6 164 482

63 884 215

1 156 413

0:11:15

23,24%

se.pl

5 513 262

32 022 976

430 688

0:04:41

20,78%

przegladsportowy.pl

3 062 095

25 019 366

514 873

0:10:05

11,54%

rp.pl

2 455 761

21 450 951

295 002

0:07:12

9,26%

gazetaprawna.pl

2 157 305

7 654 527

140 504

0:03:54

8,13%

dziennik.pl

1 878 434

13 328 007

171 766

0:05:29

7,08%

wyborcza.biz

1 631 375

4 691 363

60 885

0:02:14

6,15%

polskatimes.pl

761 341

3 026 800

33 175

0:02:37

2,87%

forsal.pl

609 717

2 610 087

42 356

0:04:10

2,30%

pb.pl

582 520

5 122 563

330 086

0:34:00

2,20%

parkiet.com

122 072

2 708 540

56 776

0:27:54

0,46%

Tylko na komputerach Fakt.pl miał w minionym miesiącu nieco większą przewagę nad Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników (4,07 mln wobec 3,86 mln), ale mniejszą w liczbie odsłon (89,36 mln wobec 41,32 mln). Ponadto zanotował krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (11:56 minuty) od witryny „GW” (12:13 minuty).

Pod względem przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego zdecydowanym liderem jest serwis „Pulsu Biznesu” (51:07 minuty), wyprzedzający witrynę „Parkietu” (33:18 minuty).

Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

fakt.pl

4 070 494

89 361 880

809 039

0:11:56

15,35%

wyborcza.pl

3 858 591

41 317 841

785 140

0:12:13

14,55%

se.pl

3 237 468

17 401 788

244 491

0:04:32

12,21%

przegladsportowy.pl

1 919 659

10 956 026

277 452

0:08:40

7,24%

rp.pl

1 564 054

14 579 819

203 343

0:07:48

5,90%

gazetaprawna.pl

1 426 528

5 132 366

101 089

0:04:15

5,38%

dziennik.pl

1 053 615

7 779 060

112 950

0:06:26

3,97%

wyborcza.biz

1 026 438

2 976 938

41 076

0:02:24

3,87%

polskatimes.pl

437 302

1 736 319

18 536

0:02:33

1,65%

pb.pl

367 757

4 005 341

313 268

0:51:07

1,39%

forsal.pl

341 510

1 506 550

27 296

0:04:48

1,29%

parkiet.com

83 253

2 282 596

46 202

0:33:18

0,31%

Na smartfonach i tabletach Wyborcza.pl miała w listopadzie 3,48 mln użytkowników, o 159,6 tys. więcej niż Fakt.pl. Za to ten drugi serwis zanotował prawie sześć razy więcej odsłon (132,95 mln wobec 22,57 mln) i ponad dwukrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14 minut wobec 6:25 minuty).

Witryny „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” miały na urządzeniach mobilnych więcej odsłon (odpowiednio 132,95 mln i 14,06 mln) niż na komputerach (89,36 mln i 10,96 mln).

Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

wyborcza.pl

3 475 829

22 566 374

371 272

0:06:25

13,10%

fakt.pl

3 316 265

132 954 183

773 493

0:14:00

12,50%

se.pl

3 085 015

14 621 188

186 197

0:03:37

11,63%

przegladsportowy.pl

1 678 943

14 063 340

237 421

0:08:29

6,33%

rp.pl

1 098 698

6 871 132

91 659

0:05:00

4,14%

dziennik.pl

1 004 295

5 548 947

58 816

0:03:31

3,79%

gazetaprawna.pl

893 343

2 522 161

39 414

0:02:39

3,37%

wyborcza.biz

752 053

1 714 425

19 808

0:01:35

2,84%

polskatimes.pl

391 681

1 290 481

14 639

0:02:15

1,48%

forsal.pl

285 630

1 103 537

15 060

0:03:10

1,08%

pb.pl

263 075

1 117 221

16 817

0:03:50

0,99%

parkiet.com

-

425 944

10 574

-

-

W skali roku zasięg serwisu „Faktu” wzrósł o 1,09 pkt proc., czyli 4,8 proc. (porównywanie zmiany liczby użytkowników jest dużo mniej miarodajne, ponieważ w listopadzie ub.r. liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano w badaniu na 24,64 mln, a w listopadzie br. - na 26,52 mln, czyli o 7,6 proc. więcej). Jednocześnie witryna zyskała 60,08 mln odsłon (37 proc. w górę), a średni czas korzystania z niej zmalał o 1:50 minuty (czyli o 10,8 proc.). Strona jako jedyna w zestawieniu zanotowała więcej odsłon niż rok wcześniej.

Bardzo duże wzrosty zasięgu osiągnęły Wyborcza.pl (o 5,47 pkt proc., czyli 30,8 proc.), SE.pl (o 6,8 pkt proc., czyli 48,6 proc.), Rp.pl (o 4,05 pkt proc., czyli 77,7 proc.), Gazetaprawna.pl (o 1,93 pkt proc., czyli 31,1 proc.), Dziennik.pl (o 2,09 pkt proc., czyli 41,9 proc.) i Forsa.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 42 proc.). Jednocześnie na wszystkich zmalała liczba odsłon. Największy spadek zanotowała Wyborcza.pl (o 27,44 mln, czyli 30 proc.), a procentowo jeszcze więcej straciły Wyborcza.biz (10,61 mln, czyli 69,3 proc. w dół), Parkiet.com (4,58 mln, czyli 62,8 proc.) i Przegladsportowy.pl (13,64 mln, czyli 35,3 proc. w dół).

Z kolei średni czas spędzany przez użytkownika najbardziej zmalał na Pb.pl (o 25:32 minuty, czyli 42,9 proc.), Wyborcza.pl (o 9:45 minuty, czyli 46,4 proc.) i Wyborcza.biz (o 8:54 minuty, czyli 79,9 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy dzienników: „Rzeczpospolita” „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” mocno w górę zasięgowo, „Fakt” dominuje w odsłonach

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik tygodników
Wszystko fajnie, tylko że jak użytkownik ma zainstalowanego AdBlocka, AdGuarda, Ghosterry, uBlock Origin to nawet pół reklamki na desktopie nie zobaczy :)
odpowiedź
User
miob
O tym w Wiadomościach nie powiedzą :D
odpowiedź